Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Fit díky psímu kamarádovi

Občas brouzdáte na internetu a hledáte možnosti, jak se hýbat. Pátráte po nových lekcích kruhového tréninku, jógy, díváte se, kde otevřeli jakou posilovnu, sledujete inspirativní videa na domácí cvičení.
    
Způsob, jak dostat do svého života víc pohybu ale možná právě v tuto chvíli odpočívá přímo schoulený pod Vašima nohama nebo ve svém pelíšku v rohu předsíně. Neshánějte nové fitness pomůcky, začněte získávat kondici díky Vašemu psímu společníkovi!
    
Se štěňaty je to relativně snadné - ta přímo vyžadují pohyb a jakmile ho nemají, začnou lumpačit. Běháte ven ve dne, v noci, chodíte na dlouhé procházky do lesa, navštěvujete výcviková hřiště. Do kondice se ale můžete dostat s jakkoliv starým psem - stačí trocha vůle a trpělivosti. Pozitiva z trénování s chlupáčem budou oboustranná - fit budete Vy i Váš pes, posílíte tělo, vyčistíte si hlavu od běžných starostí, ale také posílíte vzájemný vztah.

Zde je několik tipů, jak na to:


1. Dlouhé procházky - procházky, jakkoliv dlouhé, jsou naprostý základ. Chůze je tím nejpřirozenějším pohybem pro člověka i pro psa, proto ji praktikujte co nejčastěji a v co nejdelší míře trvání. Při chůzi myslete na správné držení těla a neváhejte občas popoběhnout. Nechoďte večer  spokojeně spát, dokud na svém krokoměru neuvidíte aspoň 10 tisíc kroků!

2. Běhání se psem - na zdolávání delších běžeckých tratí vydržte aspoň do dovršení jednoho roku Vašeho psího přítele - do té doby nejsou dostatečně vyvinuté všechny kosti a chrupavky. Stejně tak platí nepřetěžovat psi starších ročníků. Běh se psem, neboli Canicross, je skvělým způsobem, jak protáhnout lidskou i psí kostru. Trénink ale nesmí být přehnaně dlouhý a měl by být co nejpestřejší, aby bavil Vás i parťáka. V začátcích se neváhejte poradit s odborníkem.

3. Aportování - na podavač na tenisáky ani nemyslete. Pokud Vám pes míček nedonese, doběhněte pro něho Vy a místo sehnutí se si hezky dřepněte. Když budete tohle opakovat po celou dvouhodinovou vycházku, o trénink stehen a hýždí máte postaráno.

4. Hra na honěnou - buďte trochu hraví a ve chvíli, kdy nejsou kolem další psi, si na honěnou zahrajte s Vaším chlupáčem Vy. Provokujte ho, ukazujte mu klacky, míčky, rozhazujte kolem sebe listí, skákejte, běhejte, číhejte. Užijete si spoustu zábavy a také zapojíte svaly celého těla i kardiovaskulární systém.

5. Přerostlé mimino - jestliže bydlíte v bytě, ve vyšším patře, občas svého mazlíka vyneste do schodů nebo ho z nich sneste. Získáte tak přirozenou zátěž, ale hlavně se spolu pomazlíte. Budete budovat nejen  svaly dolních i horních končetin a zad, ale i vztah se psem.

6. Psí pozice - pes s hlavou nahoru či dolů - to jsou známé jógové pozice, které můžete praktikovat. Inspirujte se tím, jak psi chodí, jak leží, jak se protahují a dělejte to také. Vyzkoušejte si „psí“ chůzi - klekněte si na kolena a opřete se dlaněmi o podlahu. Zpevněte střed těla a poté kolena zvedněte asi na 10 cm od země. Vydejte se vpřed. Zanedlouho efekt psí chůze poznáte - ucítíte břicho, paže i zádové svaly a navíc se pěkně zapotíte.

Autor: Veronika Červenková