Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak rychle vyrýsovat postavu aneb ukažte své křivky na pláži

Mezi hubnutím a rýsováním postavy je rozdíl, a to jak v tréninku, tak v jídelníčku. Zatímco hubnutí by mělo probíhat pozvolna a jeho výsledek by měl vydržet co nejdéle, rýsování je jen konečnou fází, která probíhá rychleji, ale málokdy lze vyrýsovanou postavu udržet delší dobu.

Aby tělo vypadalo vyrýsovaně, musí být co rýsovat - to znamená, že by se pod kůží a tukovou vrstvou měla ukrývat poctivá svalová hmota. Vysekanou postavu lze celoročně udržovat velmi obtížně - existuje sice pár jedinců, kterým to tělesné dispozice umožňují, nicméně i závodníci ve fitness téměř ihned po opuštění pódia svoje svaly opět schovají.

Jestliže chcete alespoň na letní dovolené na pláži nechat pod kůží vyniknout vaše sportovní snažení, zkuste následující tipy:

Intervaly - aerobní cvičení, jako je jízda na kole nebo běhání, je skvělé pro hubnutí - pokud tedy cvičíte v aerobním pásmu. Na takovou aktivitu si ale organismus snadno zvykne a pak dál nehubne. Abyste spálili poslední zbytky tuku, zařaďte do tréninku vysoce intenzivní intervalový trénink. Intervalově můžete běhat, jezdit na kole nebo cvičit doma v obýváku. Zkrátka opakovaně na několik vteřin zaberte na maximum a pak si oddychněte. Výhodou intervalového tréninku je, že efektivně stimuluje metabolismus, ale také je časově mnohem méně náročný.

Hydratace - za přítomnosti vody probíhají v těle všechny metabolické procesy. Svaly jsou také tvořeny vodou, a proto jim ji dopřejte v její nejčistější podobě. Tělo, které je dehydrované, má tendenci vodu zadržovat ve svých tkáních a pak vypadá tlustě, i když je jen zavodněné. Zkuste pít kojeneckou vodu, jenž má méně sodíku a úplně vynechte kofein a alkohol. Z potravin je vhodný vodní meloun a salátová okurka.

Méně soli - nesolit vůbec není dobré, protože tělo sůl potřebuje stejně, jako kyslík. Naopak přemíra soli velmi zatěžuje ledviny, přispívá k vysokému krevnímu tlaku, a také drží pod kůží vodu jako rukojmí. Zkuste nesolit a zvykat si na přirozenou chuť potravin - třeba zelenina je dobrá jen tak, jak je. Pro přípravu masa používejte bylinky, koření a soli jen minimum.

Cyklování sacharidů - nejrychlejší cesta, jak se zbavit tuku a vyrýsovat postavu, je cyklování sacharidů, neboli sacharidové vlny. Během týdne pár dní jezte sacharidů minimum, pak množství navyšujte až do maxima (to je pro každého jiné) a pak opět jejich obsah v jídelníčku snižte. Při této metodě je nutné potraviny vážit a počítat v nich obsah živin.

Vařte si - je jasné, že v čokoládových tyčinkách a smažených brambůrcích je spousta složek, jenž k vyrýsování postavy vedou leda ve snu. Stejně tak i v jídlech, která si dáte v restauraci, najdete mnohem víc soli, cukru, tuku i ochucovadel, než byste použili doma. Pokud svoje snažení chcete dotáhnout do konce, buď pečlivě zjišťujte složení pokrmů nebo si jídlo raději připravujte doma sami.



Autor: Veronika Červenková