Fithall magazín

Sobota 21.10.2017 svátek má Brigita

Zdravý životní styl

7 důvodů, proč otevíráme ledničku

7 důvodů, proč otevíráme ledničku



Řada lidí jí, ačkoliv nemá hlad. Nakukují do ledničky v nejrůznějších hodinách, a to i v noci. Co je k tomu vede a co se snaží jídlem nahradit?

Přejídání je nešvar, který způsobuje mnoho nepříjemností. Kromě rizika obezity hrozí lidem, kteří jedí víc než musí, také zvýšená kazivost zubů, problémy s pletí, trávením a hormonální nerovnováha. Nadváha vede rovněž k nespokojenosti sama se sebou, podkopává vaši sebedůvěru a dokonce může vyvolat i deprese.

Důvody:

1. Osamění
Pokud nemáte nikoho blízkého, kdo by vás objal a řekl vám pár hezkých slov, může se snadno stát, že si budete prázdná místa chtít zaplnit šlehačkou ve spreji. Pokud je to váš případ, vydejte se raději mezi lidi a popovídejte si s kýmkoliv.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak nepřibrat ze sedavého zaměstnání

Zázračná proteinová dieta - zabiják kil

Čím nejlépe sladit?

 

2. Obrana před blízkostí
Někteří lidé si podvědomě snaží vytvořit obranný tukový krunýř, který je bude chránit před okolím. Stává se to lidem, kteří prošli velkým zklamáním nebo ztrátou. Pokud se vás to týká, zkuste si přiznat souvislost mezi otvíráním ledničky a nepříjemnou událostí. Snažte se otevřít novým vztahům, svěřte se svým nejlepším přátelům se svou bolestí a pokud se vám neuleví, svěřte se do rukou zkušeného terapeuta.

3. Rituál

Některé zvyky si přinášíme do dospělosti z dětství. Například odpolední posezení u čaje, kávy a dortu. Nahraďte tyto staré rituály novými a místo toho jděte raději odpoledne na procházku. Pokud se vám zrovna nechce ven, tak sáhněte po oblíbené knize, udělejte si relaxační lázeň apod.

4. Nuda
Někdy můžete jíst jen proto, že se zrovna nudíte. Místo nakukování do ledničky se zkuste něčím zabavit. Nejvíce pomáhá zaměstnat ruce (šití, pletení). Naopak se vyhněte činnostem, u které byste mohli něco konzumovat (sledování televize).

5. Skrytý hlad
Hodně lidí má tzv. skrytý hlad. Ten vzniká, když jíte sice dostatečné nebo i přebytečné množství jídla, ale které je chudé na obsah vitaminů a minerálů. Takže i když máte plný žaludek tělo reaguje tak, jako by nedostalo najíst. Proto je důležité se přestat přejídat a místo toho jíst vyváženě a dbát na to, aby vaše strava obsahovala vše, co má.

 

660x250_1.jpg

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Proč zařadit do jídelníčku omega-3 mastné kyseliny