Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Zdravý životní styl

Cvičit můžete i v těhotenství - 4. díl

Cvičit můžete i v těhotenství - 4. díl

Kolik můžeme v těhotenství přibrat?



„Ještě si trochu přidám, vždyť jím za dva!“ Krásná věta, ale bohužel už dávno neplatí.Kolik skutečně „smíme“ v těhotenství přibrat? I to podléhá módě.

 

Ještě ve třicátých letech minulého století se udávalo, že by žena během těhotenství neměla přibrat víc než sedm kilogramů, ale již v sedmdesátých letech se toto velmi přísné doporučení změnilo, protože takto striktní omezení bylo považováno za zdraví škodlivé.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičit můžete i v těhotenství - 1. díl

Cvičit můžete i v těhotenství - 2. díl

Cvičit můžete i v těhotenství - 3. díl

 

Čísla napoví
Pro orientační zjištění, kolik optimálně přibrat, nám pomůže tzv. index tělesné hmotnosti, známý BMI, zjištěný z hmotnosti ženy ještě v době před otěhotněním. Vypočítáme jej tak, že naši váhu dělíme výškou v metrech na druhou.

 

Podle našeho BMI pak lehce zjistíme, kolik kilo navíc si můžeme v těhotenství dovolit:

 

BMI přírůstek hmotnosti
Pod 20 (podváha) 12 – 18 kg
20 – 25 (normální váha) 11 – 16 kg
26 – 29 (nadváha) 7 – 12 kg
přes 29 (silná nadváha) 7 – 9 kg


O kolik jíst více?
V první třetině těhotenství není zapotřebí zvyšovat energetický příjem, od druhé třetiny by se měl zvýšit přibližně jen o 200 – 300 kcal (840 – 1260 kJ) denně.

 

Pro lepší představu, 200 kcal odpovídá například jednomu většímu jablku a jednomu středně tučnému jogurtu. Energetická potřeba se tedy v těhotenství rozhodně extrémně nezvyšuje. Celkový průměrný energetický příjem těhotné by se měl pohybovat kolem 2400 kcal denně. Přijímání většího či menšího počtu kalorií by dokonce mohlo být pro vývoj plodu nebezpečné. Nadměrné přibývání na váze však může mít vedle stravování i jiné důvody, a proto se při rychlejším zvyšování vaší hmotnosti poraďte s lékařem.

 

Také ženy s nadváhou a ženy s vícečetným těhotenstvím (dvojčata) by se měly průběžně radit s lékařem.

 

Hlad a chuť
Těhotenství není období, kdy je dovoleno se nezřízeně přejídat. Je dobré se i během něj hlídat, ale kdyby to mělo maminku stresovat, nemá to cenu.

 

Optimální je rozdělit si denní množství konzumované potravy do více menších dávek, jezte 5 – 6krát denně. Snížíte tak pravděpodobnost ztloustnutí a problémy s trávením. Snažte se vybírat lehčí pokrmy, nezapomínaje na dostatek zeleniny a ovoce. Myslete na své miminko a posílejte mu prostřednictvím vašeho těla jen tu nejlepší výživu!

 

 

600x250_Jidelnicek_v2.jpg

 

Zdroj článku: babyweb.cz


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cvičit můžete i v těhotenství - 1. díl
Jídlo a výživa Cvičit můžete i v těhotenství - 2. díl
Cvičení a trendy Cvičit můžete i v těhotenství - 3. díl