Fithall magazín

Sobota 19.8.2017 svátek má Ludvík

Zdravý životní styl

Triky, jak se „dát do klidu“

Triky, jak se „dát do klidu“



Existují situace, které nám jdou pěkně na nervy. S trochou sebeovládání a s pomocí několika triků můžete svůj klid získat zpět.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak uniknout zimní melancholii

Masáž na míru

Zdravý spánek rovná se šťastnější život

 

Je to nepsaný zákon, zrovna když spěcháte, tak je dopravní zácpa, u pokladny nebo na poště dlouhá fronta, nemůžete najít klíče od bytu apod. To všechno jen zvyšuje vaši nervozitu a nervy máte napnuté k prasknutí. Stačí málo, abyste vybouchly. Tohle ale vůbec nepotřebujete. Protože rozčílit se znamená vystresovat se.

Zachovejte klid
Když cítíte, že máte namále, zkuste několik hlubokých nádechů a výdechů. Zavřete oči, s každým nádechem počítejte v duchu od jedné do deseti a s každým výdechem zpět od deseti k jedné. Když si uvědomíte vlastní dech, budou vám minuty utíkat rychleji a zároveň se vám krásně uvolní celé tělo.

Nenechte zvítězit rozmrzelost

Nemůžete najít místo k zaparkování? Zpívejte si a nenechte se vykolejit. Je jedno, jestli falešně. Důležité je, že zaměstnáte svou mysl vzpomínkami na správný text písně. Hlasité zpívání kromě toho změní váš rytmus dechu a k vašemu tělu proudí více kyslíku. Krevní tlak klesne a nervy se uklidní. Parkovací místo díky tomu rychleji nenajdete, ale po 30 minutách se dostaví pocit uvolnění.

Zatočte s trémou
Čeká vás důležité vystoupení, pohovor na novou práci, přednáška nebo porada a vy cítíte, že ze sebe nemůžete vymáčknout slovo, ruce se vám třesou, potí a srdce se vám může rozskočit? V takových situacích  se vyplatí, když si vzpomenete na jedno staré úsloví, které říká: „Hlavu vzhůru, vypnout hruď.“ Když se napřímíte, nejenže si vás ostatní více všimnou a oslníte je svým šarmem, ale také se hned budete cítit jistěji. Nevěšte ramena, zvedněte bradu, udělejte pár pohybů rukama, pár kroků sem a tam, a rázem se budete cítit uvolněnější.

Pohoda v partnerském vztahu
Pohyb pomůže i tehdy, když najednou nenacházíte společnou řeč se svým partnerem. Především ve chvíli, kdy to už ve vás začíná vřít, byste měli další větu vyslovit raději s chladnější hlavou. Nejjednodušší je dát si kolečko kolem bloku. Dvacet minut na čerstvém vzduchu vás zklidní.

Ach ty děti
Pokud si vaše ratolest postaví hlavu, kolečko kolem bloku v tomto případě není nejvhodnějším řešením. Obecně platí, že potomek se uklidní pouze tehdy, když i vy zůstanete v klidu a své napětí dostanete pod kontrolu. Zatněte pomalu pravou ruku v pěst. Napněte svaly na pravém předloktí. Několik vteřin v tomto napětí setrvejte a poté pěst uvolněte. Zopakujte cvik druhou rukou. Nakonec si přitáhněte k pravé holeni levý kotník, co nejvíce se narovnejte v ramenou a poté se uvolněte. Vše zopakujte i na druhé noze.

Příliš mnoho práce
Zaměstnání je spolehlivým zdrojem stresu. Když se vám práce nakupí a na její vyřízení máte stále méně a méně času, začnete se z toho mít pomalu nervy na pochodu. V takovém případě pomáhají krátké pauzy. Například na několik minut zaujměte pohodlný postoj, zavřete oči a všemi svými smysly se přeneste na nějaké pěkné místo. Nebo zkuste si před sebe položit nějaký oblíbený hezký předmět a pozorně se na něj dívejte. Přivede vás to na jiné myšlenky a zbaví napětí. Případně si na internetu pusťte nějaké vtipné video. Smích skutečně léčí.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Relaxace a stres
Zdravý životní styl Zarelaxujte si ještě dnes
Zdravý životní styl Cvičení k rychlé a snadné relaxaci