Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 2. díl

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 2. díl

Pitný režim v kostce



Každý člověk, ale také ostatní živočichové a rostliny, potřebují nutně ke svému životu vodu. Zatímco v přírodě příliš druhů nápojů na výběr není, v lidském světě je jich nespočet. Takové spektrum možností je však člověku spíše na škodu, než k užitku, protože jen málokterý z nich prospívá našemu zdraví.

Protože jsou tekutiny nezbytnou podmínkou správné funkce organismu a jejich nedostatek naopak způsobuje vážné problémy, je nutné vědět, co pít a kolik toho pít.

Co se týče množství, neexistuje univerzální doporučení pro všechny. Objem potřebných tekutin se totiž přirozeně liší u každého člověka podle toho, jak je fyzicky aktivní, zda je léto či zima, kolik vody obsahují potraviny, které během dne sní (polévky, ovoce a zelenina), ale také podle pohlaví a hmotnosti. Obecně se doporučuje vypít kolem 2-3 litrů denně, ale tato čísla jsou opravdu velmi orientační.


ČTĚTE TAKÉ:

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 1. díl

 

Volbou číslo jedna je v našich podmínkách obyčejná, neslazená a nesycená voda, ať už kohoutková nebo balená. Ta by měla být zastoupená v pitném režimu přibližně z jedné třetiny. Druhou třetinu pak tvoří minerální vody, které vám doplní potřebné látky, jako například hořčík nebo vápník. Tyto vody by rozhodně neměly převažovat, protože právě vysoký obsah minerálů by při časté konzumaci organismus zbytečně zatížil. Poslední třetinu vypijte v podobě ovocných nebo bylinkových čajů. Především v zimě, kdy tělo potřebuje zahřát, jsou čaje velmi vhodné. Zelený čaj navíc stimuluje metabolismus a podporuje hubnutí, ale také obsahuje prospěšné antioxidanty.

Pokud jste milovníci kávy, nemusíte se v rámci zdravého pitného režimu vzdávat ani tohoto potěšení. Mnohé studie, které se účinky kávy zabývaly, nikdy přesvědčivě nepotvrdily, že by její konzumace vedla k dehydrataci organismu, naopak se spíše objevují studie, které potvrzují její pozitivní vliv na zdraví. Zde však také platí “všeho s mírou”.

Absolutně nevhodné jsou slazené sycené nápoje, nebo jejich “light” verze s umělými sladidly. Slazené nápoje v sobě obsahují obrovské množství jednoduchých sacharidů, takže nejen, že vám zaručí rozkolísání krevního cukru, ale také přibývání podkožního tuku. Umělá sladidla zase zmatou mozek tím, že mu vyšlou signál sladké chuti. Vaše tělo pak očekává přísun cukru, ale žádný cukr v tu chvíli nepřijde. Organismus po něm začne tedy volat a vy budete mít o to větší chuť na sladké.

Jestliže si chcete pitný režim něčím zpestřit, dejte si hodně naředěný ovocný džus, nebo vodu ochuťte citronem a zázvorem. Tím se postaráte zároveň o detoxikaci organismu.

Při středně náročném sportování, které netrvá déle, než devadesát minut, si vystačíte s obyčejnou vodou. V případě dlouhotrvající, nadměrné zátěže raději sáhněte po iontovém nápoji, který doplní do těla minerály a ionty, o které jste v průběhu sportování přišli. Když plánujete pohybovou aktivitu, pijte průběžně celý den. Nesnažte se všechno dohnat těsně před cvičením, tělo nedokáže velké množství tekutin naráz tak efektivně využít. Zároveň platí, že čím víc se potíte, tím víc vláhy svému tělu dodávejte.

Naučte se nosit si všude s sebou láhev s vododou, která vám bude nutnost pravidelného pitného režimu připomínat.


K rozhýbání metabolismu, kromě správného pitného režimu, patři i pravidelný pohyb. Proto nezapomeňte na další cvičení, které si pro vás připravila trenérka Marie Korseltová.

 

Nakopnete-svuj-metabolismus-cvicenim-2dil.jpg

 

Další cvičení s trenérkou Marii Korseltovou naleznete v Archivu FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 1. díl