Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Potraviny, které byste měli jíst, pokud řešíte křečové žíly

Potraviny, které byste měli jíst, pokud řešíte křečové žíly



Jak si ulevit od bolesti a zlepšit stav křečových žil pomocí potravin? Poradíme vám, které jsou pro vás nejlepší.

Jsou nevzhledné, bolí a mohou být v určitých případech velmi nebezpečné. Křečové žíly „zdobí“ nejčastěji nohy v oblasti lýtek a vysílají tak zprávu, že žíly na tom nejsou nejlíp a potřebují zpevnit.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Lymfatický systém a jeho funkce

Jak na křečové žíly

Cvičení proti otokům a křečím nohou

 

Možná jste už po operaci, možná se chystáte, možná se vám varixy, jak se křečovým žilám odborně říká, teprve začínají objevovat nebo to podle unavených nohou či pravidelných křečí vypadá, že se k tomu chystají. Tak jako tak, měli byste se snažit svému krevnímu oběhu trošku pomoci, aby se toto stále častější onemocnění nezhoršilo nebo nevrátilo.

Pravidelný pohyb, speciální stahovací punčochy, studená sprcha a časté pokládání nohou do zvýšené polohy. Minimálně tyto aktivity by podle lékařů měly být pro vás samozřejmostí. Svému stavu ale velmi pomůžete i tím, co budete jíst. Zkuste do žil napumpovat vitamíny a další blahodárné látky z potravin. Vařte si jídla z potravin, která vám zajistí dostatečný přísun vitamínu E. Ten popoří krevní oběh a pomáhá odstranit pocit těžkých nohou. Krevní oběh nabudí také emulgátor tuků lecitin nebo koenzym Q10. Pro cévní stěnu je důležitý vitamín C a bioflavonoidy (antioxidanty), zejména rutin, který ji udržuje pružnou. Prospěje vám také vláknina. Díky ní byste neměli mít zácpu, která může rozvinutí varixů podpořit. Obecně platí, že by se měly dodžovat zásady zdravého životní stylu, jíst dostatek ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků.

Co tedy především jíst? Důležité látky, které jsme uvedli výše, obsahují především tyto potraviny:

Cibule, česnek, pórek, pažitka

Obecně cibuloviny obsahují kromě jiných „zázračných“ látek i spoustu vitamínu C a díky tomu podporují srdeční činnost, čistí cévní a žilní systém.

Černý rybíz
Bobule černého rybízu by mohly skvěle nahradit leckteré chemické léky nejen na podporu žilního systému. Obsahují velmi vysoké množství vitamínu C a bioflavonoidů. Patří mezi přírodní antioxidanty.

Červená řepa
Vynikající kořenová zelenina pomůže zpevnit cévní stěnu. Již ve starém Římě ji využívali jako lék. Má i dostatečné množství vitamínu C. Pokud často míváte také zácpu, do jídelníčku ji zařaďte určitě.

Grapefruit
V nahořklém citrusovém plodu je vysoké množství rutinu a vitamínu C. Ale pozor! Nejvíc ho obsahuje bílá dužnina těsně pod slupkou. Takže obecně citrusy už tak důkladně neloupejte, ale co nejméně okrajujte. Pokud je to možné, kupujte je v bio kvalitě. Kůra by neměla být chemicky ošetřena.

Ovesné vločky
Oves patří mezi nejzdravější obilniny. Miska ovesné kaše denně je velmi prospěšná. Vločky z ovsa tvoří typický základ pro oblíbené müsli a obsahují mimo jiné rutin, lecitin, vitamín E a vlákninu.

Pohanka
Další potravinou, kterou byste do jídelníčku měli určitě zařadit, je pohanka. Tato bylina je přírodní zdroj rutinu. Obsahuje ho opravdu blahodárné množství. Některé studie uvádějí, že pokud budete pohanku jíst alespoň třikrát týdně, dostanete svůj žilní systém do takového stavu, že nebude potřebovat další léky na tyto problémy. Pohanku při přípravě pokrmu nevařte dlouho, ideální je zalít ji vroucí vodou a nechat nabobtnat pod pokličkou.

Rajčata
Léčitelé i odborníci na výživu o rajském jablíčku mluví jako o zázračné zelenině. Podle některých odborníků je lepší jíst rajčata tepelně upravená. Každopádně byste měli konzumovat jen dozrálé červené plody, které obsahují hodně vitamínů C i E (i takové se dají v zimě sehnat, i když jsou trochu dražší). Pokud je budete jíst denně, žíly vás budou milovat.

Šípky
Šípek je obrovská zásobárna vitamínu C a rutinu, tedy ideální vzpruha pro nohy „zkrášlené“ rozšířenými žílami. Vařte si šípkový čaj, vynikající jsou i džemy.

 

 

iPrima_zeny_v4.jpg

 

Zdroj: Prima ŽENY


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Nepodceňujte zdraví svých nohou
Zdravý životní styl Ukázkové nohy. Zbavte se celulitidy.
Cvičení a trendy Zásady pro posilování a tvarování hýždí a dolních končetin