Fithall magazín

Sobota 21.10.2017 svátek má Brigita

Jídlo a výživa

TOP 5 detoxikačních nápojů pro podzimní hubnutí a imunitu

TOP 5 detoxikačních nápojů pro podzimní hubnutí a imunitu



Pozvolné proplétání podzimního počasí do letní nálady má vliv nejen na duši, ale také na tělo. Organismus se z plného letního rozkvětu začíná zklidňovat a tak, jako příroda, se postupně mění i fungování našich tělesných orgánů, hladina energie či chuť do různých aktivit.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Podzimní detox - do Vánoc o pár kilo lehčí

Detoxikace krok za krokem

Hladovkou nezhubnete!

 

Říká se, že ideálním ročním obdobím pro detoxikaci a očistu těla je jaro, ale pro podzim to platí dvojnásob. Připravte se na nadcházející chladné dny, posilte imunitu, nastartujte metabolismus a zbavte tělo škodlivin.

 

Popíjejte těchto TOP 5 detoxikačních nápojů a uvidíte, že se budete cítit skvěle a jako bonus se zbavíte přebytečných kilogramů!

1. Horká voda s citrónem - v létě nás nic neosvěží tak, jako voda s čerstvě vymačkaným citrónem. Když venku řádí déšť a sychravé počasí, vsaďte na vodu s citrónem také - tentokrát ji ale převařte a pijte ji horkou, jako čaj. Teplý nápoj zahřeje tělo zevnitř, popožene trávení a udělá Vám v bříšku útulno jako v pokojíčku. Nebraňte se přidat do nápoje lístky máty nebo nastrouhaný zázvor. Pokud chcete hubnout, ničím neslaďte - a to ani medem. Na umělá sladidla ani nemyslete!

2. Zelený čaj
- horký zelený čaj je nejen skvělým antioxidantem, ale také stimuluje látkovou výměnu a pomáhá při hubnutí. Klidně sáhněte po jakémkoliv čaji - když je venku zima, je lepší dopřát si teplý čaj, než studenou vodu (nedej bože kolu nebo limonádu). Čaje ničím neslaďte a pokud pijete čaje porcované v sáčcích, zavčas je z vody vytáhněte, aby nápoj nezhořkl!

3. Karo - pokud jste milovníci kávy, odpírat si ji nemusíte. Zkuste ale aspoň večer vyměnit kofeinovou lásku za její bezkofeinovou alternativu. Nápoje typu karo nebo melta jsou čistě přírodní a pokud je nezkazíte tunou cukru či umělými sladidly, není důvod, proč je nepít. Pro zjemnění chuti do šálku klidně kápněte trochu kravského mléka (ne, opravdu Vás nezahlení) nebo mléka rostlinného.

4. Kefír - kysané mléčné výrobky bychom měli mít ve svém jídelníčku celoročně. Obsahují prospěšné bakterie, které pomáhají s funkcí střev i obranyschopností organismu. Pokud jste alergičtí na laktózu, vyzkoušejte některou z alternativ - třeba kefír z kozího nebo ovčího mléka či kefír z tibetské houby.

5. Kombucha - pod tímto exotickým názvem se skrývá fermentovaný (kvašený, kysaný) nápoj. Připravuje se z černého nebo zeleného čaje, cukru a kvasinek. Kombuchu poznáte podle medové až tmavě červené barvy a seženete ji v prodejnách se zdravou výživou i v dobře zásobovaných supermarketech. Kombuche se často připisují až zázračné účinky, ale tyto zázraky nebyly nikdy vědecky dokázány. Protože se ale jedná o kvašený produkt, pozitivní vliv na střeva (a tedy i na imunitní systém) je nesporný.

 

 

600x250_Jidelnicek_v2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Zbavte tělo škodlivých látek!
Jídlo a výživa Potraviny, které posilují imunitu
Zdravý životní styl 7 věcí, které mohou oslabit váš imunitní systém