Fithall magazín

Sobota 19.8.2017 svátek má Ludvík

Jídlo a výživa

Konopné semínko: 4 dobré důvody, proč ho pravidelně jíst

Konopné semínko: 4 dobré důvody, proč ho pravidelně jíst



Blahodárné účinky konopí se využívají v kosmetických přípravcích a ve zdravotnictví. Spolu se zvýšeným zájmem o zdravé potraviny nyní přichází konopí také do našich kuchyní. Běžně ho používaly celé generace našich předků a dnes zažívá svůj návrat.


ČTĚTE TAKÉ:

Rudá viagra kustovnice čínská: 5 důvodů, proč ji jíst

Ženšen a jeho blahodárné účinky na zdraví

Brazilská guarana pro zdraví a hubnutí

 

Řeč je o loupaném konopném semínku. Zde je několik dobrých důvodů, proč stojí za to ho zařadit do jídelníčku:

1. Je nadupané živinami

Už jedna polévková lžíce této suroviny totiž obsahuje minimální denní dávku pro tělo potřebných živin. Jste-li nemocní, takto zaručeně tělu dodáte alespoň to, co určitě potřebuje. Ocení to například lidé trpící rakovinou, kteří ztrácejí chuť k jídlu a je pro ně těžké přijímat vyváženou stravu v dostatečném poměru.

2. Je dobré pro děti, maminky i sportovce

Konopné semínko je vhodné i pro děti protože napomáhá správnému vývoji mozku. Přehlížet by jej neměli ani těhotné a kojící ženy, senioři nebo sportovci. Obsahuje totiž unikátní poměr 1 : 3 nenasycených mastných kyselin omega-3 a omega-6, které jsou pro tělo důležité, ale přirozeně si je neumí vyrábět, musí je tedy získávat ze stravy. „Tím mohou konopná semínka nahradit neoblíbený rybí olej a ryby celkově, což ocení hlavně vegetariáni a vegani. Vzhledem k tomu, že je konopné semínko rostlinného původu, velmi dobře jej tělo vstřebává,“ vysvětluje Lenka Čejková, Všeobecná zdravotní sestra a odbornice z Carun Pharmacy.

3. Dá se snadno sehnat
Konopná semínka seženete v každé prodejně se zdravou výživou. Pozor si ale dejte na ta, která jsou dovážená z Číny. Nebývají dostatečně kvalitní a odráží se to v jejich výživových vlastnostech.

4. Je dobré do salátů, pomazánek i dezertů

Využití semínka je zejména ve studené kuchyni, jedině tak si totiž zachová správný obsah účinných látek. Můžete si ho dát jen tak samotné nebo ho přidat do ovocných a zeleninových salátů, nepečených dezertů, pomazánek, zálivek apod. Malým dětem můžete semínko přidat i do přesnídávky.

Zajímavým využitím semínek je domácí výroba konopného mléka nebo čokoládové pěny. Zkuste sami a uvidíte, že to není vůbec nic složitého. Stačí pár surovin, mixér a je to.



Konopné mléko

Co budete potřebovat:
100 g loupaných konopných semínek, 1–2 čajové lžičky mleté skořice (lze vynechat), kapku přírodního vanilkového extraktu, 50 ml vody

Postup:

Všechny suroviny dejte do mixéru a dobře rozmixujte. Poté přeceďte přes jemné plátýnko a podávejte. Mléko vydrží v lednici dva až tři dny.

TIP: Máte-li rádi sladké, můžete přidat ještě pár sušených datlí bez pecek.

 


„Čokoládová“ pěna (vegan, raw)

Co budete potřebovat:
1 celé avokádo, 8 sušených datlí bez pecek, 1 polévkovou lžíci mouky ze svatojánského chleba (z karobu), 3 polévkové lžíce loupaných konopných semínek, 1 polévkovou lžíci sirupu z agáve

 

Postup:

Sušené datle namočte na 4 hodiny do vody. Avokádo rozkrojte, odstraňte pecku, dužinu vydlabejte lžící a dejte do mixéru. Přidejte agávový sirup, datle, mouku a konopná semínka a vše rozmixujte do hladké pěny.

Podávejte ozdobené ovocem a trochou konopných semínek.

 

 

Vyzkoušet také můžete unikátní Bio snídaňovou bezlepkovou směs s naklíčeným ovsem, konopím a skořicí.

 

Konopne-seminko-4-dobre-duvody-proc-ho-pravidelne-jist.jpg          

Iswari Bio Bezlepkový oves naklíčený konopí a skořice 360 g

 

Ovesné snídaně od Iswari jsou vysoce výživné směsi, jejichž základem je bio naklíčený bezlepkový oves. Jsou obohaceny o superfoods, obsahují raw ingredience a jsou bez přidaného cukru. Bezlepkové naklíčené ovesné vločky jsou dehydratovány při 40 °C, aby byly zachovány veškeré živiny a enzymy. Konopné semínko má vyvážený poměr proteinů a esenciálních tuků omega 3 a omega 6. Je bohatým zdrojem vitamínů (E, B3) a minerálních látek (fosfor, železo, hořčík). Obsažená jablka jsou bohatá na ovocné kyseliny a cukry. Obsahují minerální látky (K, Mg, Ca, Fe, P, Mn) a vitamín C.  Rozinky obsahují vysoké množství přirozených cukrů (až 60 %), také vitamín B, vápník a železo. Skořice zahřívá tělo, proto je ideálním kořením při zimních dnech.

 

 

Folly_objevit.jpg


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Quinoa: proč si ji uvařit ještě dnes?
Jídlo a výživa Goja obohatí váš jídelníček o zdraví
Jídlo a výživa 10 superpotravin pro super zdraví