Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!



Chuť na sladké je často překážkou v boji proti nadbytečným kilogramům. To ale neznamená, že během své cesty za štíhlejší postavou mlsat vůbec nemůžete.


ČTĚTE TAKÉ:

Mlsat a nepřibrat: Čím nahradit čokoládu

Čím nahradit kalorické dobroty?

Sušené ovoce - sladkosti pro zdraví

 

I když si hlídáte každou kalorii a o zdravém jídle víte snad úplně vše, občas vás může postihnout nepřekonatelná chuť na sladké. Nejste sami. Podobně to mají i odborníci na výživu. Jak by také ne, jsou to jen lidé. A sladké je tak dobré. V takových chvílích ale vybírají rozumně, protože tabulka čokolády sice člověka krátkodobě uspokojí, za okamžik se však promění ve výčitky a kila navíc.

Zkuste to jako oni. Naštěstí existují sladkosti, na kterých si nejen pochutnáte, ale navíc prospějete svému zdraví. Je vždy lepší trošku zhřešit a cítit se dobře, než být na sebe přísný, ale v depresi.

Burákové máslo s marmeládou
Tato americká pochoutka může být zdravá, pokud jí nesníte kila. Buráky obsahují nenasycené tuky a pomazánka je také hodnotným zdrojem bílkovin a dalších látek. Obsahuje například vitaminy E, B1 a B3, koenzym Q10, kyselinu listovou, hořčík a fosfor. Pokud zvolíte zdravé pečivo, na které si tuto pochoutku namažete, máte skvělý dezert.

Domácí jogurtová zmrzlina
V kuchyňském robotu si ji uděláte velmi snadno a během chvilky. Stačí vám jen mražené ovoce a bílý řecký jogurt, které spolu rozmixujete. Pro lepší chuť i zdraví můžete přidat vlašské ořechy, mandle, sušené ovoce. Potřebujete-li sladit, sáhněte po stévii, javorovém či jiném sirupu (se sirupy ale opatrně). Tahle dobrota je nejen krémová a skvěle chutná, ale také dodá tělu bílkoviny, vápník a širokou škálu dalších živin.

Banánové plátky
Nakrájejte banány na tenké plátky a šup s nimi do mrazáku. Až zmrznou, můžete je namočit v kakaovém prášku, nebo je natřít hořkou čokoládou s vysokým obsahem kakaa. Chutnají skvěle, navíc hořká čokoláda je zdravá (v přiměřeném množství) – obsahuje mnoho flavonoidů, které působí jako významné antioxidanty. Antioxidanty ničí v lidském těle škodlivé volné radikály, a tak omezují riziko vzniku rakoviny.

Domácí koktejly
Strčte do mixéru oblíbené čerstvé ovoce, led a perlivou vodu. Získáte sladkou chuť ovoce bez přidaného cukru a umělých přísad. Děti tyto koktejly milují stejně jako dospělí, obzvlášť v létě. Pro zajímavější chuť můžete přidat mátu, citron či vlastní oblíbené příchutě.

Datlové jednohubky
Tuhle pochoutku si zamilujete. Datli rozřízněte napůl, dovnitř dejte trošku mandlového másla a datli z poloviny namočte do hořké čokolády. Datle jsou přirozeně sladké a také jsou dobrým zdrojem vlákniny, vitamínu A, draslíku, železa, vápníku a hořčíku. Mandlové máslo obsahuje proteiny a čokoláda to celé spojí v jedno lahodné sousto. Tahle pochoutka se neztratí ani na slavnostní tabuli a oblíbí si ji také děti.

Smoothie místo poháru
Není pochyb o tom, že smoothie jsou zdravou svačinkou, protože tělu dodají dostatek vitamínů a minerálů podle použitého ovoce. Pokud je děláte z jogurtu či mléka, dodají tělu zároveň bílkovinu, a tak pomáhají zahnat hlad. Je ale důležité připravovat je s rozumem – často do nich dáváme zbytečně velké množství přísad. Zkuste si vyskládat na stůl vše, co chcete do smoothie dát. Opravdu byste to všechno snědli jako jednu zdravou svačinu? Zkuste svou chuť na sladké obelstít kombinací kokosu, třešně a čokolády – rozmixujte dvě deci kokosového mléka, 2 lžíce mražených trešní a lžíci neslazeného kakaového prášku.

Plnotučný jogurt
Jogurt je skvělý, a když je plnotučný, stačí vám jen malý kelímek. Zkombinujte ho s mraženým banánem a lžící arašídového másla nebo medu. Pro lepší chuť můžete přidat špetku skořice.

 

 

iPrima_zeny.jpg

 

Zdroj: Prima ŽENY


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Sladkosti – je to skutečně hřích?
Jídlo a výživa Čím nahradit bílý cukr?
Zdravý životní styl Kdy si dopřát bezstarostně cukroví? Po cvičení!