Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci červnu

Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci červnu



V červnu oficiálně začíná léto. Červen voní teplem, ovocem, suchou trávou, zmrzlinou i nadcházejícími prázdninami. Všechno roste, plodí, budí se do života, a proto by byla škoda tuto novou životní sílu a energii nenačerpat i prostřednictvím jídla.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Džus, fresh, smoothie nebo celé ovoce - co je pro zdraví a hubnutí lepší?

Nadopujte se přírodními antioxidanty

Nejméně kalorické ovoce a zelenina

   
Zapomeňte na polotovary, průmyslově zpracované produkty, smažená jídla i sladké moučníky. Dopřejte si čerstvé a lokální suroviny, které vás budou inspirovat ke zdravému stravování i k experimentům v kuchyni.
   
Seznamte se s tím, co se právě u nás sklízí a vyrazte na nákup:

Ovoce: Abyste uspokojili svůj mlsný jazýček nemusíte sahat do šuplíku pro tabulku čokolády ani hledat po kapsách přeslazené bonbony. Stačí navštívit nejbližší supermarket nebo místní farmářské trhy a nakoupit si čerstvé české ovoce. Červen přeje bobulím, proto si svou zdravou bonboniéru udělejte sami - smícháním jahod, borůvek, višní, třešní i malin! Ovoce neváhejte zakomponovat také do každé sladké snídaně, poctivé domácí celozrnné bublaniny nebo populárního smoothie. Ovoce si ale vždy nejlépe vychutnáte jen tak, jak je.
   
Zelenina: V zimě je to se zeleninou problém - je drahá, není čerstvá a je tak trochu bez chuti. Na jaře a v létě se ale výběr začíná rozšiřovat a společně s ním také rostou možnosti na zdravější stravování i vaření.

 

Zkuste třeba tyto recepty:

Zapečená brokolice
- krátce povařte brokolici a květák. Poté zeleninu rozdělte na jednotlivé růžičky a ty vyskládejte na plech. V misce rozšlehejte 3 - 4 vejce se solí, pepřem, bylinkami a nastrouhaným sýrem podle vaší chuti (doporučujeme mozzarellu). Směs nalijte na zeleninu a vše pečte ve vyhřáté troubě na 180° asi 40 minut. Pokud chcete hubnout, dejte si toho jídlo bez přílohy k večeři. Na oběd by se hodilo k zelenině přidat uvařené celozrnné těstoviny a zapéct všechno dohromady.

Cuketa na sladko - nastrouhejte půl cukety na jemném struhadle, přidejte asi 4 polévkové lžíce ovesných vloček, směs promíchejte a zalijte vodou. Vařte na plotně nebo v mikrovlnné troubě až do chvíle, než vločky krásně změknou. Neobvyklou snídani plnou vlákniny a vitamínů doslaďte medem či sušeným ovocem, přisypte syrovátkový protein, oříšky i semínka a palivo na celé dopoledne je na světě!

Salátové variace - na tuhle chvíli jsme čekali celou zimu - na chvíli, kdy si budeme moct připravit zeleninový salát plný chutí a barev! Nakrájejte do misky salát, okurky, rajčata, ředkvičky i mrkev, přihoďte kousek libové bílkoviny (třeba natvrdo vařená vejce nebo kuřecí či krůtí prsa), osolte, opepřete, zakápněte olivovým nebo dýňovým olejem a dejte se do jídla.

Zobání - u napínavého filmu to bez uzobávání něčeho dobrého snad ani nejde. Kupte si pytlík lusků s hráškem, nakrájejte si kedlubnu na tenká kolečka nebo chroupejte ředkvičky a mrkev. Nepřiberete a zároveň do sebe dostanete spoustu vitamínů, minerálů i vlákniny.

 

 

600x250_Jidelnicek_v1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Magazín Ovoce, zelenina, bylinky a koření v dubnu
Jídlo a výživa Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci květnu