Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci květnu

Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci květnu



Květen je takový nevyzpytatelný měsíc. Zatímco od měsíce dubna očekáváme psí kusy, květen považujeme za teplý a slunečný. V dubnu zažíváme vysoké teploty i mráz, déšť, vítr i sníh. Teprve během května má náš organismus šanci trošku se z toho kolotoče střídání vysokých a nízkých teplot vzpamatovat a zahájit bojové tažení proti nežádoucím tukovým vrstvám i líné imunitě.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Ovoce, zelenina, bylinky a koření v měsíci dubnu

7 super dietních receptů na pečenou zeleninu

Jak naučit děti milovat zeleninu


Abyste svůj boj se zimními kilogramy dotáhli úspěšně do konce a imunitu popohnali k vyšším otáčkám, jezte sezónní a lokální produkty. Uvidíte, že se to vyplatí!

Ovoce a ořechy - v květnu se sice ovoce nesklízí, ale stále seženete sladká zimní jablka a rebarboru. Když tyto dva druhy ovoce sečtete, nemůže Vám vyjít žádný jiný výsledek, než jablko - rebarborový krambl! Krambl představuje klasický anglický dezert, který se Vám přímo rozplyne na jazyku, zatímco Vaše linie nijak neutrpí. Stačí nakrájet rebarboru i jablka na drobné kostky a smíchat je s troškou medu a špetkou skořice. Ovoce bohatě zasypte drobenkou, kterou odlehčíte tím, že místo mouky či strouhanky použijete mleté ovesné vločky Do drobenky přisypte plátky mandlí nebo sekaných vlašských ořechů. Výtvor nechte asi půl hodiny v troubě, vyhřáté na 180°C a nedělní fitness pochoutka je na světě!

Bylinky - květnové bylinky jen kypí zdravím - jedná se například o kontryhel obecný, doporučovaný při ženských obtížích. Seženete ho v sušené podobě v lékárnách či bylinkářstvích. Další perličkou je kopřiva dvoudomá - ta pomáhá při ekzémech, bolestech hlavy, poruchách krvetvorby i dně. Připravte si čaj z kopřivy a průběžně ho během dne popíjejte.

Zelenina - chřestová sezóna je tady! Zkuste bílý nebo zelený chřest krátce povařit, poté na něho nastrouhejte parmezán a dejte zapéct do trouby. Lepší nízkosacharidovou přílohu plnou vitamínů si snad ani nejde představit! Podívejte se také na internet, kde nejblíž se konají slavnosti chřestu a běžte se tam inspirovat lahodnými a zdravými recepty.
   
Další květnovou zeleninou, jež se může stát Vaší spolubojovnicí na cestě ke zdravější a štíhlejší postavě, je celer a mrkev. Uvařte si z poctivý hovězí vývar a tyto pomocníky rozhodně nezapomeňte v lednici! Dušená mrkev představuje také chutnou a zajímavou přílohu - buď ji jezte jen tak, s masem, nebo ji přidejte do bramborové kaše.
   
Když si v kuchyni nevystačíte s právě sklízenou zeleninou, podívejte se, co nabízejí místní sklípky - najdete tam ředkvičky, kedlubny i různé druhy salátů. Z ředkviček připravte lehký jarní salátek - jen je nakrájejte nadrobno, přidejte na tvrdo uvařená vejce, sůl, pepř, bílý jogurt a salátovou okurku.
   
Kedlubnu využijte jako dietní zobání k televizi - tenká kolečka posypte jemně solí a sladkou paprikou, nebo kořením podle Vašeho gusta a můžete sníst celý talíř bez výčitek z přebytečného tuku a kalorií!

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Kopřiva - zázračná bylinka
Magazín Denně 5 porcí zeleniny a ovoce
Jídlo a výživa Zelenina na sladko