Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Čím nahradit klasické těstoviny? Zkuste tyto alternativy!

Čím nahradit klasické těstoviny? Zkuste tyto alternativy!



Klasické těstoviny má v oblibě mnoho z nás. Pokud si ale hlídáme váhu nebo jsme přímo v dietním režimu, musíme jejich porce minimalizovat, případně je vynechat úplně. Ideálním řešením je nahradit je něčím, na čem si pochutnáme a zároveň tím neutrpí naše linie.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Brazilská guarana pro zdraví a hubnutí

Připravte si zdravý a vyvážený zeleninový salát

10 zdravých potravin pro rok 2017

 

Pohankové těstoviny
Pohankové těstoviny jsou bezvaječné bezlepkové těstoviny, které jsou zdravou alternativou těstovin pšeničných. Pohanka totiž obsahuje spoustu minerálních látek, jako například zinek, selen, mangan, vitamíny B1 a B2, C, i E. Kromě toho je i zdrojem nenasycených mastných kyselin. Je cenným zdrojem bílkovin pro osoby citlivé na lepek. Jako přírodní zdroj látky zvané rutin pomáhá zvyšovat pružnost žil. Přestože jsou pro naše tělo zdravější, při dietě dbejte na množství na talíři, 100 g pohankových těstovin zasyrova obsahuje zhruba 60 g sacharidů.

Cuketové špagety
Nemusíte být zrovna vyznavačem raw stravy, abyste do svého jídelníčku zařadili cuketové špagety. Cuketa má velmi nízkou energetickou hodnotu, protože obsahuje kolem 91 % vody, menší množství vlákniny a pouze kolem 4 % sacharidů. Naopak její přidanou hodnotou je vysoký obsah karotenu a minerálních látek. K tomu, abyste si připravili cuketové špagety stačí zakoupit speciální škrabku na zeleninové proužky, kterou seženete v domácích potřebách. Cuketu oloupete a škrabkou vytvoříte proužky, které stačí tepelně upravit (podusit, orestovat) a smíchat s pestem nebo jakoukoliv oblíbenou směsí na špagety.

Konjakové těstoviny
V Asii roste rostlina zvaná Zmijovec neboli Konjak. Kořen této rostliny se usuší, umele na moučku a z té se vyrábějí zeleninové těstoviny různých tvarů. Mezi nejoblíbenější patří špagety nebo rýže, které u nás seženete pod názvem Perfect Dish a jež jsou navíc BIO a vhodné jsou třeba i pro vegetariány, vegany nebo celiaky. Takováto zdravá příloha má mnoho výhod. 100 gramová porce má jen 12 kalorií, navíc obsahuje glukomanan, který má v sobě vlákninu a díky němuž se budete cítit zasyceni. Další nespornou výhodou je rychlá příprava. Stačí je totiž jen vyndat z nálevu, pořádně propláchnout horkou vodou a můžete servírovat s oblíbeným pokrmem. A pokud opravdu pospícháte, pořiďte si ty s přibalenou směsí koření a máte jídlo hotové do deseti minut.

 

 

iPrima_zeny_v3.jpg

 

Zdroj: Prima ŽENY


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Těstoviny při dietě - ano nebo ne?
Magazín Bílá vs. celozrnná - jakou mouku si vybrat?
Jídlo a výživa Bezlepková strava neznamená zdravá výživa