Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Chcete mít čistou pleť? Změňte jídelníček.

Chcete mít čistou pleť? Změňte jídelníček.



Tím, co vkládáme do úst, neovlivňujeme jen kondici našeho těla, ale také stav pleti. Právě krásná, čistá a zářivá pleť dokáže pozvednout celkový vzhled víc, než cokoliv jiného.
   
O pokožku obličeje i celého těla lze pečovat dvojím způsobem - zvenčí a zevnitř. Můžeme na sebe denně nanášet vrstvy pečujících a hydratačních přípravků, čistit kůži peelingem, ošetřovat ji séry a masírovat zázračnými přípravky proti vráskám, ale když podceníme roli vyvážené a zdravé stravy, nikdy nedosáhneme vysněných výsledků.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak posilovat svaly obličeje

Jak na zdravé vlasy? Přes jídlo.

Pročistěte si organismus jídlem

 

Jídelníčkem je možné ovlivnit ekzémy, kožní alergie, akné, vrásky i vyrážky různého původu - jen je třeba systematičnost, poctivost a trpělivost.   
   
Výživa pleti rovná se výživa těla a naopak. Když budete dobře živit svoje tělo, budete mít jistotu, že i pleť dostává to nejlepší.
   
Zde je několik tipů, jak prostřednictvím jídla vyživíte a rozzáříte svoji pleť:

Mastné kyseliny - omega 3 a 6 mastné kyseliny jsou nezbytné pro správnou funkci organismu, nervového systému, metabolismu i pro kvalitní vlasy a pleť. Zaměřit byste se měli především na omega 3 více nenasycené mastné kyseliny, které nám v jídelníčku často chybí. Dopřávejte si proto tučné mořské ryby, ořechy, ořechová másla, jakákoliv semínka i avokádo. Energetické hodnoty tuků se nebojte - vyváží ji svým pozitivním vlivem na zdraví i pleť.

Proteiny - bílkoviny jsou stavebním kamenem všech tkání našeho těla, tudíž i pleti. Aby se mohla  kůže kvalitně hojit a regenerovat, je potřeba jí stavební materiál dodávat v jídle. Jezte libové maso, ryby, celá vejce, mléčné výrobky i luštěniny. Vyživíte nejen svaly, ale také pleť.

Vitamíny - nebojte se toho, že byste měli ve svém jídelníčku nedostatek vitamínů - tedy za předpokladu, že jíte dost zeleniny a ovoce. Pokud se bojíte, že svému tělu vitamíny v takovém množství, v jakém by je potřebovalo, nedodáváte, nebojte se pořídit si multivitamínové tablety. Pleť potřebuje především vitamíny C, B a E!

Minerály
- s minerály je to jako s vitamíny - v našich podmínkách téměř nikdo jejich nedostatkem netrpí. Pleť minerály miluje, proto jezte potraviny, které jsou bohaté na selen, zinek, vápník, hořčík či železo. Najdete je v mase, zelenině, ovoci, vejcích i mléčných výrobcích. Multiminerálové doplňky stravy se prodávají také, ale jako i u vitamínů platí, že pokud máte jídelníček pestrý, nepotřebujete je. Jestli je chcete vyzkoušet, nebojte se, určitě vám  neublíží.

Voda - voda je základ života i hydratované pleti. Pijte čistou vodu, minerálky a slabé čaje; naopak zapomeňte na přemíru alkoholu, kofeinových a slazených nápojů. Myslete na to, že nejen vaše tělo potřebuje pít, ale také jeho pokožka. Dehydrovanou pleť poznáte snadno tak, že se vysušuje a tvoří se na ní zbytečně vrásky - a to přece nechceme.

 

 

660x250_8.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Péče o sebe Víte co škodí vaší pleti?
Péče o sebe Dejte pleti napít
Péče o sebe 10 příznaků stárnutí pleti