Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Co jíst, abyste sršela optimismem?

Co jíst, abyste sršela optimismem?



Přepadl vás splín? Potřebuje dodat energii a rozveselit? Podívejte se do kuchyně, určitě tam nějaký ten zlepšovač nálady máte.

Když máte náladu pod psa, ztrácíte buď úplně chuť, nebo se naopak přejídáte vším, co vám přijde pod ruku. Jak první, tak i druhý způsob nejsou dobré. Hladová budete totiž oslabená a ještě víc apatická. Nadbytek kalorií zase vyvolává výčitky svědomí a dostane vás ještě do více skličující nálady. Snězte něco, co vám dodá energii, optimismus a dobrou náladu!

 

ČTĚTE TAKÉ:

20 důvodů k pohybu

Proč láska prochází žaludkem?

8 chyb, kterými si zkracujeme život

 

Hormon štěstí
Asi nejosvědčenějším vylepšovatelem nálady je banán. A to proto, že toto chutné a výživné ovoce v organismu urychluje produkci serotoninu, nazývaného hormonem štěstí. Sáhněte po banánu vždycky, když jste smutná, něco či někdo vás rozzlobí nebo prostě pocítíte pokles formy. Rozmixováním jednoho banánu s malou sklenkou mléka získáte skvělý energetický drink. Jestli nemáte čas na přípravu koktejlu, slupněte jeden banán či sáhněte po několika sušených plátcích.

Sázka na draslík
Serotonin nejenom zlepšuje náladu, ale také pomáhá snižovat stres, protože má uvolňující účinky. Aby ho organismus produkoval co nejvíce, zařaďte do jídelníčku na bílkoviny bohaté vejce, sýr, ryby. Chybět by neměly ani sacharidy (například rýže, brambory, těstoviny), které dodávají tělu energii. Účinky podobné serotoninu má draslík. Zabraňuje apatii a oslabení. Velká dávka tohoto prvku způsobí, že rychle pocítíte příliv radosti a budete chtít hory přenášet! Draslík najdete třeba v rajčatech, meruňkách nebo oříšcích. Nevyhýbejte se ani ostrým chilli papričkám. Když v ústech ucítíte jejich chuť, v mozku se uvolní endorfiny, vyvolávající pocit radosti!

Nebojte se hřešit
Ve chvílích smutku si dopřejte šálek kávy s hořkou čokoládou. Taková směs bleskově povzbudí a zvýší vylučování endorfinů. Neuškodí také kapka alkoholu (zlepšuje náladu, snižuje pocity únavy). Nějaký hříšný pamlsek může být občas lékem na všechno, a i když je to kalorická bomba (třeba hrníček sladkého kakaa s nadýchaným větrníkem připomínající krásné časy vašeho dětství), nevzdávejte se ho!


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny.jpg


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Zdravé potraviny, které mají víc tuku než kobliha
Jídlo a výživa TOP potraviny, které si dát k večeři
Jídlo a výživa Potraviny, které posilují imunitu