Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Jídlo za chůze vede k tloustnutí

Jídlo za chůze vede k tloustnutí



Určitě jste se setkali se situací, kdy někam pospícháte, ale zároveň máte hlad a není čas se v klidu najíst. To nejjednodušší, co nás pak napadne udělat, je jíst při chůzi nebo při jízdě autem. Pokud se ale z takového stravovacího chování stane rutina, je zaděláno na problém.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 potravin, o kterých se domníváte, že jsou zdravé a dietní

Nejíte po 18. hodině? Zhubnete nebo ne?

Jak zvládnou návaly vlčího hladu?

 

Spousta lidí jí velice ráda u televize nebo u počítače. Automatické strkání potravin do úst a bezmyšlenkovité přežvykování ale také není nic zdravého. Na druhou stranu dokáže chutné pohoštění a popíjení vína či kávy při sledování napínavého filmu umocnit pohodu, která stěží hledá konkurenci, zvlášť po dlouhém a náročném dni.
   
Říká se, že jedení při chůzi a ve spěchu způsobuje přibývání na váze stejně, jako krmení se u čtení či televize. Nemusí tomu být tak ale vždycky! Pokud jste schopni jít nebo řídit a současně se soustředit na to, co jíte, není to problém. Tělo sice nemá takový klid na trávení, protože se musí věnovat jiné aktivitě, nicméně žijeme v uspěchané době a podobné řešení hladu je občas nezbytné.
   
Pokud rádi jíte při chůzi či řízení automobilu (nebo je to pro vás nutnost) či milujete uzobávání dobrot u televize a při práci na počítači, dodržujte tyto jednoduché zásady a nadváha se vám vyhne velkým obloukem:

Vnímejte - i při chůzi či sledování televize se snažte užít si každé sousto na maximum. Vnímejte jeho chuť, vůni, barvu, texturu i teplotu. Na to, co jíte, myslete a nejezte mechanicky.

Zpomalte - jedení co nejvíc zpomalte. Pokud žvýkáte proteinovou tyčinku, ukousněte si vždy jen malý kousek, tyčinku zabalte a dejte ji na chvíli do kapsy. Jezte pomalu, jídlo si šetřete a snažte se rozvrhnout si ho na co nejdelší úsek cesty. Dopřejte svému organismu čas na to, aby stihl zaregistrovat pocit nasycení (když už nemá čas na jedení a trávení v klidu).

Kousejte - zapomeňte na zběsilé hltání a polykání velkých kusů jídla. Každý kousek pečlivě rozžvýkejte, ať už spěcháte na metro nebo stojíte v dopravní zácpě! Umožníte tím trávicím enzymům zahájit svou činnost a omezíte tím případné bolesti žaludku z uspěchaného jídla.

Plánujte - když víte, že nebudete mít čas na jídlo a budete nuceni něco si dát po cestě, jídlo si naplánujte. Vezměte si s sebou do krabičky něco, co se vám bude dobře jíst (či pít) i za chůze (smoothie, kefír, celozrnnou žitnou bagetu s šunkou a zeleninou, ovocnou tyčinku, banán, kaki, jablko a podobně). Nenechte se zlákat nabídkou fast foodů a čerpacích stanic! Tam vaše snahy o dodržování zdravého životního stylu zcela jistě skončí.

Vybírejte si - doma u televize nebo při práci jistě nemusíte jíst smažené brambůrky nebo solené oříšky. Vybírejte si zobání chytře - dejte si kousek šunky, sýra či zeleninu (kyselé okurky, řapíkatý celer, papriku, cherry rajčátka, kedluben, ředkvičky). Takové dobroty můžete uzobávat po celou dobu filmu, aniž by hrozilo přibývání na váze.

Určete hranice - pokud sníte ve spěchu po cestě z práce párek v rohlíku nebo obloženou bagetu, doma si už nic dalšího nedávejte. Sice můžete mít pocit, že jste vlastně nejedli, protože jste jídlo nevnímali, ale bohužel i takové jídlo se do denního energetického příjmu počítá! Zachovejte sebekázeň a počkejte si na další jídlo dne.

 

660x250_8.jpg

 

Autor:Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Udělejte si čas na jídlo
Jídlo a výživa Jak se stravovat na cestách
Jídlo a výživa Chcete nabrat svaly? Stravujte se správně!