Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Zimní vitamínové bomby - nepřehlédněte tyto potraviny!

Zimní vitamínové bomby - nepřehlédněte tyto potraviny!



Zimní období dává pořádně zabrat naší imunitě, vlasům, pleti a někdy i žaludku. Zatímco na jaře a v létě máme k dispozici nepřebernou škálu ovoce i zeleniny za rozumné peníze, v zimě je tomu přesně naopak. Když už narazíme na cenově přijatelná rajčata nebo salát, jejich chuť zpravidla není valná.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vytvarujte si dokonalou postavu – Váš cvičební plán na doma

Nachlazení a sport

Sportujete? Pak vrstvěte!

 

Snížený příjem vitamínů a minerálů vede k oslabení obranyschopnosti těla a to zase vede ke zhoršení kvality vlasů, pleti i psychické pohody. Když k tomu navíc přičtete přejídání se bílým cukrem, moukou a tučnými pamlsky přes svátky, je zaděláno na problém.
   
Ani v zimních měsících ale nemusíte utratit malé jmění, abyste si mohli dopřát kvalitní živiny - stačí vědět, po čem sáhnout.

Zde je TOP 10 potravin, které vyživí vaše tělo tak, že se na jaře budete cítit lépe, než kdykoliv předtím:

Červená řepa - podporuje činnost střev, žaludku i žlučníku, zesiluje stěny cév, zlepšuje využití bílkovin, zpevňuje pokožku, pomáhá při alergiích, aktivuje tvorbu červených krvinek a skvěle chutná třeba v kombinaci s kozím sýrem a rukolou - co víc si může člověk přát?

Fazolové lusky - v zimě je seženete jedině mražené. Mražením ale štíhlým zeleným kráskám neubude na prospěšnosti pro naše zdraví či linii. Pořiďte si do mrazáku hned několik sáčků - když přijdete večer z práce a lednice bude prázdná, kombinací lusků a kousku masa nemůžete nikdy udělat chybu.

Kapusta - kapusta je skvělým zdrojem vlákniny, komplexních sacharidů, vitamínu C, B, E i K, draslíku, vápníku, hořčíku, kyseliny listové i selenu. Je to téměř zázračná zelenina a navíc je naše, České a lokální produkty jsou pro naše zdraví vždy cennější, než ty dovážené.

Citrusy - zima je dobou pomerančů, pomela, grepů i mandarinek. Využijte toho a najezte se jich dosyta. Sice se vedou spekulace o tom, kolik vitamínů zdaleka dovážené citrusy vlastně obsahují, ale tím se tolik trápit nemusíte. Chutnají výborně, mají nízkou energetickou hodnotu, spoustu vlákniny - a nějaký ten vitamín se v nich vždycky najde.

Avokádo - spousta zdravých tuků pod tenkou zelenou slupkou, navíc v zimě za dobrou cenu a v dobré kvalitě. Připravte si z něj guacamole nebo sladkou pomazánku (rozmixováním s kakaem a banánem).

Skořice - popožene metabolismus a zahřeje. Skořice je typicky zimní koření, které udělá dobře vašemu trávení i psychice.

Mandle - zdravé tuky, vitamíny, minerály a nekonečně dlouhé zobání u skleničky červeného. Zpříjemněte si zimní večery a dostaňte do sebe maximum živin v podobě těchto ořechů.

 

Burákové máslo - ozdobte si lžičkou burákového másla ranní kaši nebo ho snězte na toastu společně s džemem. Zasytí vás a tělu dodá zdravé tuky, vitamíny i minerály.

Ovesné vločky - komplexní sacharidy, vlákninu, bílkoviny, nenasycené mastné kyseliny, vitamíny B1, B6, E, železo i vápník - to vše svému organismu dopřejete, když si z nich budete v zimě připravovat snídaně. Stačí je krátce povařit a doplnit ovocem a trochou bílého jogurtu.

Batáty - sladké brambory se chutí podobají spíš dýni, než bramborám. Jsou velice výživné - obsahují 25% sacharidů, železo, vitamíny A, B, C i E a také spoustu vlákniny. Do chladného počasí jsou jako stvořené.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Péče o sebe Jakou péči dopřát pleti v zimě
Zdravý životní styl Hubnutí zima vs. léto
Jídlo a výživa Jakou zeleninu konzumovat v zimě