Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Jak připravit zdravé a dietní vánoční pohoštění?

Jak připravit zdravé a dietní vánoční pohoštění?



Rok co rok se snažíme hubnout do plavek a získanou siluetu si, pokud možno, udržet až do další sezóny. Naše předsevzetí nám ale maří jisté události, které jsou nevyhnutelně provázené spoustou dobrého jídla, alkoholu a lenošení - a Vánoce jsou jednou z nich.
   
Udělejte to letos jinak. Nenechte si začátek nového roku pokazit vyšším číslem na váze nebo nedopnutými kalhotami. Letos na přejídání vyzrajte a připravte pohoštění tak, abyste nepřibrali ani gram!

 

ČTĚTE TAKÉ: 

Vánoční menu – chutně a dietně

Hoďte se do klidu se zmrzlinou Prima

Vánoce přicházejí...

 

Vánoční svátky sice trvají jen pár dní, ale i během těchto několika málo dní, kdy se méně hýbeme a víc si dopřáváme (vždyť jsou přece svátky a jednou za rok to organismus snese/potřebuje) dokážeme na svém těle nadělat pěknou paseku. I když jíte během roku více či méně zdravě, střídmě a cvičíte, Vánoce vám dokážou zkazit formu na několik týdnů. Vyměňte krátkodobé uspokojení v podobě hory vanilkových rohlíčků a vaječného koňaku za dlouhodobé potěšení z vyváženého jídelníčku a dobrý pocit ze svého těla!
   
Zde je několik tipů, jak na to:

Srovnejte si hodnoty - pokud nechcete přes Vánoce přibrat, musíte si srovnat v hlavě, čeho chcete dosáhnout - chcete se přecpat k prasknutí a svalit se na pohovku k televizi? Nebudete toho pak litovat? Jde vám o dlouhodobě dobrý pocit ze svého těla nebo jen o krátkodobé a pomíjivé potěšení? Klasické vánoční dobroty jsou plné cukru, tuku a mouky - proč chcete takové věci jíst, když víte, jak negativně působí na organismus? Když už se rozhodnete si něco nezdravého dopřát, dělejte to s vědomím, že sami ponesete následky. To, že se přejídá vaše kamarádka, sousedka a vlastně „všichni“, neznamená, že vy musíte taky.

Nepodléhejte nabídce - s nadcházejícími svátky se na pultech supermarketů množí různé pochutiny, od ořechů v čokoládě, přes slazené, sušené ovoce, až po „vánoční“ edice alkoholu a limonád. Zůstaňte věrní svým zásadám - využijte pestrou nabídku nesolených ořechů a semínek, kupte si exotické ovoce a jezte ryby, kterých je teď v obchodech dostatek a za přijatelnou cenu.

Myslete na budoucnost - přejídat se o svátcích znamená řešit přebytečná kila po novém roce. Když se budete chtít zakousnout do osmého druhu cukroví od tety, představte si, jak se budete cítit třetího ledna ráno - a jak budete vypadat v létě u bazénu?

Dopřejte si kvalitu - nekupujte levné a nekvalitní potraviny. Raději si připlaťte a jednou za rok si užijte kvalitní, čerstvé a exotické dobroty. Pokud pečete, používejte máslo a celozrnnou mouku, kupte si čerstvé ořechy, ryby, ovoce i zeleninu. Jednou za rok si dopřejte - ne nezdravé, tučné a sladké jídlo, ale jídlo zdravé a extra kvalitní.

Jezte vědomě - sednete si k pohádkám s mísou cukroví, za chvíli je prázdná a vy ani nevíte, že jste něco jedli. Tak takhle ne. Když už si něco dobrého dáte, jezte to pomalu, s plným vědomím a pořádně si každé sousto užijte!

Odlehčujte - někdo říká, že cukroví z celozrnné mouky a bez cukru není pravé cukroví. To je ale velký omyl! Naši předkové bílou mouku ani cukr neměli - jedli křížaly, ořechy a výjimečně cukroví z celozrnné mouky, másla a medu. Zkuste si na Vánocích užívat i jiné aspekty, než jen jídlo a pití.

Hýbejte se - může to znít jako klišé, ale nic není důležitější! Nemusíte se hnát přímo do posilovny, ale denně vyrazte aspoň na dlouhou procházku. Neexistuje důvod, proč by Vánoce nemohlo mít i vaše tělo - nadělte mu třeba krásnou dlouhou túru zimní krajinou. Lepší dárek si dát ani snad nemůžete!

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Cvičení nebo strava? Co je pro hubnutí důležitější?
Jídlo a výživa Jak partner ovlivňuje Vaši hmotnost?
Jídlo a výživa Úprava stravy může podpořit sexuální apetit