Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Fast food – strašák? Víme, jak se v nich najíst zdravě

Fast food – strašák? Víme, jak se v nich najíst zdravě



Pod pojmem „fast food“, neboli rychlé občerstvení, se skrývá druh veřejného stravování, založený na rychlém výběru, přípravě i konzumaci pokrmů. Provozovny takových podniků zvyšují rychlost obsluhy zákazníků tím, že jídlo připravují „s sebou“. Lidé tedy nemusí přerušit činnost, mohou jíst v autě, při práci, ve stoje nebo za pohybu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak jíst a nepřejídat se

Jaké potraviny jsou zakázané při hubnutí?

Potřebujete se rychle a zdravě najíst? My víme, co si připravit.

  
Moderní historie fast foodů začala v Kalifornii, těsně před druhou světovou válkou - a dodnes po celém světě vídáme velké, žluté „M“.
   
Když se řekne fast food, sousta lidí si představí mastná, tučná, přeslazená a kalorická jídla, která mají se zdravým životním stylem pramálo společného. Představí si papírové obaly, mládež s přetékajícími boky, uspěchané strávníky i obézní děti.
   
Všechny fast foody ale nejsou nezdravé - dnes najdeme ve městech také výdejny rychlého občerstvení, které připravují vegetariánské a veganské speciality, saláty, raw pokrmy a podobně. I v těch podnicích, jenž jsou považovány za nezdravé, se můžete najíst relativně zdravě.


Zde je několik tipů, jak na to:

1. Pijte jen vodu - kola, džusy, limonády - tak to přesně vaše tělo nepotřebuje. Váš organismus potřebuje čistou vodu, a proto ušetřete zbytečné kalorie a pijte pouze ji.

2. Nedávejte si „meníčka“ - sice ušetříte pár korun, ale sníte i to, co jste původně nechtěli. Odepřete si nápoj zdarma i hranolky a dejte si opravdu jen to, na co máte chuť. Raději litujte několika korun, než nedopnutých kalhot.

3. Zapomeňte na hranolky - ty nejezte nikde a nikdy. Nejen, že jsou mastné, tučné a nehorázně kalorické, ale také zdraví nebezpečné. Hranolky, jako i další smažená jídla, obsahují akrylamid a glycidamid - látky, které jsou rakovinotvorné!

4. Zkuste salát - čerstvý salát mají k dispozici všude. Sice asi nebude tak dobrý, jako ten domácí, ale vám jde přece o zdraví a štíhlou linii. Tak trochu slevte z nároků na chuť a přidejte na nárocích na vitamíny a minerály.

5. Maso bez housky - díky častým kontrolám a pranýřování si ty nejznámější fast foody nedovolí svoje maso šidit. Když si dáte hamburger, můžete si být skoro jistí, že je to čisté maso. Housku z něho zahoďte - bílé pšeničné pečivo může chybět vašemu mlsnému jazýčku, ale rozhodně nebude chybět vašemu tělu.

6. Čtěte složení - prostudujte kolik kalorií má latté a kolik ledová káva. Kolik energie, sacharidů, proteinů a tuků do sebe dostanete s jedním gyrosem, tortillou nebo hamburgerem? Nebylo by lepší sníst jen půlku? Když už se rozhodnete něco si dát, rozhodně si to užijte bez výčitek. V dalších jídlech dne se trochu omezte a běžte si zaběhat. Psychické zdraví a pohoda se také počítají!

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – jak si jídlo připravit?
Jídlo a výživa Jak si správně rozvrhnout jídlo během dne (noci)?
Jídlo a výživa Zdravé jídlo mi nechutná. Co s tím?