Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Co si dát na vánočním večírku - pivo nebo víno? Co je dietnější?

Co si dát na vánočním večírku - pivo nebo víno? Co je dietnější?



Každý dobře ví, že alkohol do redukčního režimu nepatří. Redukční dieta ale není něco, co bychom mohli dodržovat celý život. Dieta někdy skončí, a co pak?
   
Lepší, než se snažit shodit přebytečné kilogramy nějakou specifickou dietou, je nastavit si nový, trvale udržitelný, zdravý životní styl. Životní styl s dostatkem pravidelného pohybu, odpočinku a s vyváženým, rozumným jídelníčkem, který nebude člověka nijak zvlášť svazovat. Jedině v okamžiku, kdy si nově nastavený stravovací plán dokážeme představit jako celoživotní cestu, má změna šanci na úspěch.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 tipů, jak si užít vánoční večírky a neztloustnout

8 důvodů, proč pít v malém množství pivo

8 důvodů proč pít červené víno

 
K životu patří dobré jídlo, pití a oslavy - a jako se oslavy, výročí a významné události neobejdou bez sladkého a tučného jídla (které si čas od času můžete s mírou dát, protože nedržíte dietu, ale „jen“ žijete zdravě), neobejdou se většinou ani bez alkoholu.
   
Alkohol k životu dospělých tak nějak patří. Najdou se sice jedinci, kteří celoživotně abstinují, nicméně občasná sklenička se považuje za sociální normu.
   
S alkoholem musíme opatrně, a to nejen kvůli ranní kocovině a případnému riziku závislosti, ale také z hlediska hubnutí. Obsahuje totiž „prázdné“ kalorie, tedy takové, které jsou našemu tělu úplně k ničemu (kromě tloustnutí).
   
Zatímco v jednom gramu sacharidů a proteinů se skrývají 4 kilokalorie a v gramu tuku 9 kilokalorií, gram alkoholu jich má 7. Tělo si s těmito kaloriemi a toxickým vlivem etanolu neví rady, a proto se je snaží odbourat přednostně. Pozdrží se zpracovávání živin, přijatých z jídla a játra a vlastně celá látková výměna „pracuje“ jen na alkoholu.
   
Říká se, že dvě deci vína či malé pivo denně neškodí, že naopak může popohnat náš kardiovaskulární systém, ale přiznejme si - kdo zůstane jen u jednoho?
   
Když budete pozvaní na večírek, nebo si zajdete v pátek večer s přáteli posedět, pijte rozumně a dietně. Vyhýbejte se tvrdému alkoholu i sladkým koktejlům a přikloňte se k některému z následujících nápojů.

 

Zde se dozvíte, který si vybrat a proč:

Červené víno - dvojka červeného obsahuje přibližně 160 - 180 kcal, v závislosti na jeho sladkosti. Kromě nich se v něm ukrývají ale také antioxidanty, které jsou prospěšné pro naše zdraví. Třísloviny povzbuzují trávení a působí antibakteriálně. Víno také podporuje tvorbu enzymů, které štěpí proteiny a svými kyselinami usnadňují trávení. Dočtete se o pozitivním vlivu červeného vína téměř na vše - ovšem pouze pod podmínkou velice střídmé konzumace. Otázkou však také je, zda v těchto případech pouze nesvětí účel prostředky.

Bílé víno - ve 200 ml suchého bílého vína je kolem 105 kcal. Je tedy o něco méně energeticky vydatné, než víno červené, ale zato má méně antioxidantů. Je vhodné pít ho ve formě vinného střiku, společně se spoustou vody.

Pivo - půllitr světlého výčepního piva disponuje 185 kcal. Kromě vysoké energetické hodnoty je pivo vyhlášené také tím, že má závratně vysoký glykemický index - dokonce vyšší, než samotná glukóza! To znamená, že když budete k pivu uzobávat tučné občerstvení, všechno se vám okamžitě uloží v podobě tukových zásob. Je sice pravda, že pivo obsahuje vitamíny a minerály, ale jeho negativa to zcela jistě nevymaže. Když pivo milujete, pijte ho málo a pokud možno v nealko variantě po náročném sportovním výkonu.

 

660x250_8.jpg   
Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Káva, alkohol a hubnutí. Jde to dohromady?
Jídlo a výživa Roste po pivu opravdu břicho?
Jídlo a výživa Co je lepší, šťáva z hroznů nebo červené víno?