Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

10 tipů, jak si užít vánoční večírky a neztloustnout

10 tipů, jak si užít vánoční večírky a neztloustnout



Doma se jídelníček hlídá celkem snadno. Sami si nakupujeme, sami si vaříme a máme relativně dobrou kontrolu nad tím, co vkládáme do svých úst. Na párty a oslavách je ale situace jiná. Alkohol udělá své a my pak snadno podlehneme pocitu že sníst o půlnoci čtyři hermelínové chlebíčky nebo smažený řízek je ten nejlepší nápad. Ráno se člověk skoro nemůže poznat v zrcadle - kromě rozmazaného makeupu a rozcuchaných vlasů vidí také oteklé tělo, které vlivem alkoholu, slaných pokrmů a nadbytku sacharidů zadržuje vodu.

 

ČTĚTE TAKÉ: 

Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

10 zdravých potravin, které koupíte za pár korun

Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – jak si jídlo připravit?

 

Naučte se užít si party, aniž byste ráno litovali předchozího večera, bolavého žaludku či třeštící hlavy.
   
Zde najdete několik tipů, jak jíst a pít na párty a přitom neohrozit svoji linii a zdraví:

1. Buďte připravení - o tom, že jdete večer na párty, víte pravděpodobně už od rána nebo i déle. Pokud se tam bude podávat dobré a kalorické jídlo, svoje denní menu odlehčete. Pijte spoustu vody, jezte zeleninu a vynechte maso, kofein i alkohol. Tělo si pak s náloží nezdravých lahůdek lépe poradí.

2. Snězte něco doma - ženy zaznamenávají vliv alkoholu mnohem rychleji, než muži - a pohled na opilou ženu opravdu není pěkný. Dvě hodiny před odchodem na oslavu si proto dejte něco tučného, ale přitom zdravého - tuk dokáže vstřebávání alkoholu zpomalit. Namažte si chléb ořechovým máslem nebo si připravte vejce a avokádo.

3. Ke každému drinku sklenici vody
- alkohol doslova vycucává vodu z našeho těla. Netrapte ho a ke každému drinku vypijte velkou sklenici vody - a je jedno, jestli bude s bublinkami nebo bez nich. Čím víc vody vypijete, tím lépe se budete ráno cítit.

4. Vsaďte na víno - sladké míchané koktejly a smetanové likéry chutnají skvěle, ale pro náš organismus zase tak skvělé nejsou. Jednoduchý cukr v kombinaci s alkoholem je pro linii pohromou. Objednejte si raději suché bílé víno nebo víno červené (obsahuje antioxidanty) a neuděláte chybu.

5. Nemíchat - toto pravidlo zná snad každý. Když se rozhodnete pro určitý nápoj, zůstaňte u něho po celý večer.

6. Prozkoumejte terén - co se týče pohoštění, nejdřív si omrkněte všechny možnosti a teprve pak se rozhodněte, co si dáte. Nechtějte ochutnat všechno!

7. Plánujte - po příchodu si dopřejte kaloricky vydatnější chod, který bude suplovat večeři. Odpočítejte si zhruba tři hodiny a až pak si jděte dát něco dalšího, tentokrát už ale lehčího. Vyvarujte se průběžného uzobávání z rautového stolu.

8. Tuk je přítel - nesnažte se na párty jíst jen saláty a ovoce - tuk je přítel - jednak ho naše tělo potřebuje, ale také nám pomůže vyrovnat se s alkoholem. Pokud máte možnost, dejte si kousek lososa, vejce či mozzarellu s rajčaty a olivovým olejem.

9. Tančete - když budete tančit, nebudete u toho jíst a pít. Navíc spálíte nějakou energii a ještě se dobře pobavíte.

10. Bez výčitek - ať už budete na párty jíst a pít cokoliv, nic si nevyčítejte. Oslavy k životu patří a k oslavám zase patří dobré jídlo i pití. Věřte tomu, že jednou za čas to vaše tělo zvládne!

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Péče o sebe Jak zazářit o silvestrovské noci
Zdravý životní styl Jak nepřibrat o Vánocích
Cvičení a trendy Užijte si Vánoce bez stresu