Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

10 potravin, kterým byste se měli obloukem vyhnout

10 potravin, kterým byste se měli obloukem vyhnout



Kvalitních, zdravých a dobrých potravin je na našem trhu skoro stejně, jako těch nezdravých. Záleží jen na vašem rozhodnutí, po čem sáhnete - zda po zelenině, ovoci, libovém mase či vejcích nebo po uzeninách, pečivu a sladkostech.

 

ČTĚTE TAKÉ:

TOP potraviny, které si dát k večeři

7 potravin, které je lepší před tréninkem vynechat

10 zdravých potravin, které koupíte za pár korun

 

I mezi zdánlivě zdravými a dietními potravinami lze najít černé ovce, které se pouze jako zdravé tváří. Jedná se například o chronicky kritizované zapékané müsli, cereální tyčinky s polevou, pečivo, pufované výrobky nebo light jogurty. Ačkoliv jsou tyto potraviny osočované z toho, že jsme s jejich pomocí měli hubnout a ony zatím dělaly pravý opak, skutečný nepřítel číhá trochu jinde.

Zde je desítka potravin, kterým byste se měli vyhnut velkým obloukem:

1. Párky - máte dojem, že jíte maso, i když v zásadě konzumujete jen parodii na maso. V párcích najdete stabilizátory, konzervanty, dusitany, askorban sodný, difosforečnany, moře soli a spoustu dalších lahůdek, které byste jistě jako samostatné ingredience nikdy nepozřeli. Ano, existují rozdíly v kvalitě a podílu masa v párcích, nicméně když je jíst nebudete vůbec, věřte tomu, že to kvalitu vašeho života nijak nezhorší.

2. Trvanlivé salámy
- zde platí skoro to stejné, jako u párků. Trvanlivé salámy bývají trvanlivé, protože jsou doslova nacpané solí a konzervanty. Složení trvanlivých salámů a nízko-procentních šunek by stěží dokázal přečíst i vystudovaný chemik. Nepodrobujte svoje tělo zátěžovému testu a nevystavujte se ani rakovině tlustého střeva - jezte kvalitní šunky a libová masa.

3. Masové konzervy - jsou levné a rychle uvařené. Sice nikomu moc nechutnají, ale hlad zaženou. S takovým přístupem ale akorát brzo svůj organismus zhuntujete. Do konzerv se nikdy nedává nic kvalitního - to se prodá čerstvé. Konzervy jsou opět plné soli, konzervačních látek, barviv, dochucovadel, stabilizátorů, cévy ucpávajících nasycených tuků a spousty dalších „zajímavých“ přísad.

4. Smažené lupínky - z brambor, které jsou přírodní a zdravé vznikne usmažením a posolením přímo zdravotní časovaná bomba. Spolu s nimi do sebe dostanete éčka, sůl, tuk, mnohdy glutaman sodný a další dochucovadla ale také rakovinotvorný akrylamid. To samé platí o hranolcích!

5. Pochoutkové saláty - něco neznámého v solidní záplavě majonézy. To jsou pochoutkové saláty, nabité éčky, které můžete snadno nahradit saláty domácími, čerstvými a zdravými - tak to příště raději udělejte - vaše tělo zajásá.

6. Levné cukrovinky - nejen, že obsahují rakovinotvorné trans-tuky, ale také dost dalších látek, jenž se podílí na vytvoření iluze chuti, barvy a vůně těchto lákadel. Raději si připlaťte pár korun a nevystavujte se zdravotnímu riziku.

7. Margaríny - téměř nikdo z běžných smrtelníků netuší, jak se vlastně vyrábějí. Z oleje vznikne něco tuhého, co můžeme mazat na chleba, a co se snaží tvářit jako máslo. Mažte si chleba rovnou máslem a neuděláte chybu.

8. Sójové maso - vegetariáni ho vítají s jásotem, masožravci tak nadšení nejsou. Pravdou je, že to, co se u nás prodává za pár korun v igelitových sáčcích, a co se v minulosti propagovalo jako vrchol zdravé stravy, by v Asii snad ani nepoznali.

9. Limonády - voda je skvělá. Bez ní by nebyl život. Když do ní pak výrobci potravin přidají cukr,  umělá sladidla, barviva, fosforečnany a další éčka, dělají vše pro to, aby život (naše zdraví) zahubili. Limonády slazené cukrem i umělými sladidly jsou zcela zbytečné.

10. Cereálie „pro děti“ - kostku cukru byste dětem k snídani taky nedali, tak jim nedávejte ani snídaňové cereálie. Ne všechny jsou nezdravé, ale je třeba číst složení.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa 10 potravin pro ploché břicho a vosí pas
Upoutávky 10 top potravin do diety
Jídlo a výživa Jak číst etikety potravin?