Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

Otestujte se - máte odhad na množství a energetickou hodnotu potravin?

Otestujte se - máte odhad na množství a energetickou hodnotu potravin?



Při hubnutí, udržování stabilní hmotnosti nebo nabírání svalové hmoty se hodí občas si jídlo zvážit a spočítat, kolik toho vlastně sníte či vypijete, jaký poměr tuků, cukrů a bílkovin máte v jídelníčku, nebo kolik byste měli přidat/ubrat, abyste dosáhli svých vysněných výsledků.
   
Abyste nemuseli každé sousto převažovat, je dobré naučit se odhadovat velikost porcí, gramáž jednotlivých surovin i jejich kalorickou hodnotu. Jak jste na tom se svým odhadem nyní, zjistíte pomocí tohoto testu.
   
Vyberte jednu ze tří odpovědí, kterou považujete za správnou. Na konci testu porovnejte výsledky s vaším tipem, spočítejte správné odpovědi a zjistěte jaký odhad máte:

1. Balíček šunky váží:
a) 200 gramů
b) 100 gramů
c) 30 gramů

2. 100 ml mléka obsahuje:
a) 10 gramů cukru
b) žádný cukr
c) 5 gramů cukru

3. Průměrné jablko váží:
a) 50 gramů
b) 400 gramů
c) 130 gramů

4. 100 gramů sýra Cottage obsahuje:
a) 25 Kcal
b) 100 Kcal
c) 70 Kcal

5. V půllitru piva je:
a) 185 Kcal
b) 300 Kcal
c) 97 Kcal

6. Ve 100 gramech rýže najdete:
a) 77 gramů sacharidů
b) 100 gramů sacharidů
c) 45 gramů sacharidů

7. 40 gramů ovesných vloček se rovná:
a) 1 polévková lžíce
b) 4 polévkové lžíce
c) 6 polévkových lžic

8. 100 gramů libové šunky obsahuje:
a) 20 gramů bílkovin
b) 5 gramů bílkovin
c) 100 gramů bílkovin

9. Banán váží cca:
a) 120 gramů
b) 200 gramů
c) 70 gramů

10. 1 gram cukru obsahuje:
a) 8 Kcal
b) 50 Kcal
c) 4 Kcal

Výsledky:
1b, 2c, 3c, 4b, 5a, 6a, 7b, 8a, 9a, 10c

Vyhodnocení:

0 - 3 správné odpovědi: Váš odhad je velice nepřesný. Zkuste si orientačně potraviny vážit a studujte jejich složení i energetickou hodnotu. Bez těchto vědomostí půjde hubnutí těžko.

4 - 6 správných odpovědí: Nejste na tom zdaleka nejhůř. Na svém odhadu zapracujte, pomůže Vám v dosažení cílů.

7 - 10 správných odpovědí: Jste mistr odhadu. Neusínejte na vavřínech a stále se učte a vzdělávejte!


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Cvičení nebo strava? Co je pro hubnutí důležitější?
Upoutávky Naučte se vážit a počítat potraviny i vy!
Jídlo a výživa Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – jak si jídlo připravit?