Fithall magazín

Úterý 16.1.2018 svátek má Ctirad

Jídlo a výživa

Jak zvládnou návaly vlčího hladu?

Jak zvládnou návaly vlčího hladu?



Někdy si na jídlo za celý den skoro nevzpomeneme. Nemáme na nic chuť, běžná porce nás zasytí tak akorát a my se můžeme v klidu věnovat něčemu jinému. Někdy ale přijdou chvíle nebo celé dny, kdy se nám honí hlavou jen myšlenky na něco dobrého a po snědení jídla máme pocit, že hlad je ještě větší, než před chvílí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 top potravin do diety

10 potravin pro všechny, které u televize honí mlsná

Mlsat a nepřibrat: čím nahradit čokoládu

 

Vlčí hlad přichází ve vlnách, bez pozvání a neohlášený. V okamžiku, kdy jídlo konzumujeme, je nám příjemně - zato pak se dostaví nežádoucí pocity přeplněnosti, tlak v žaludku, pocity selhání i výčitky svědomí.
   
Důvodů, proč k tomu dochází je hned několik - může se jednat o dlouhodobě nevyvážené stravování, chronické snahy o redukci hmotnosti, psychickou potřebu sytit (přesytit) se či o odvedení pozornosti od skutečných problémů či nepříjemných pocitů.
   
Zde najdete několik tipů, jak vlčí hlad zkrotit:

Vypijte půllitr vody - tekutinami zaplníte žaludek, ale také na chvíli odvedete pozornost od jídla. Dobře funguje voda s citrónem nebo s bublinkami, dál také kola nebo káva.

Vyčistěte si zuby - zubní pasta nebo ústní voda otupí chuťové pohárky, takže chutě pak nebudou tak intenzivní. Změna činnosti navíc poskytne tělu i hlavě chvilku na „vzpamatování se“.

Dýchejte - vlčí hlad často pramení z úzkosti. Předtím, než sáhnete po dalším jídle, si lehněte a zhluboka dýchejte. S tím, jak vás bude opouštět úzkost a napětí se bude ztrácet i pocit nezvladatelného hladu.

Jezte zeleninu - když už máte pocit, že zkrátka musíte jíst, jezte papriku, rajčata, řapíkatý celer, ředkvičky, mrkev nebo zkrátka cokoliv, co musíte pořádně kousat. Zelenina vám sice nepřinese psychické uspokojení tak, jako chipsy nebo čokoláda, ale věřte tomu, že poté, co hlad přejde - a on přejde - budete rádi, že jste zvolili právě ji.

Zpomalte - ať už jíte cokoliv, jezte pomalu a pořádně kousejte. Když přijde vlčí hlad, lidé mají tendenci jídlo hltat a tím toho spořádají mnohem víc. Zkuste si vychutnat každé sousto a soustřeďte se na jeho chuť i na to, jaké pocity ve vás vyvolává.

Odejděte - pokud máte pocit, že vlčí hlad nemůžete nebo nechcete uspokojit, a že ho ani nezvládnete, jednoduše odejděte. Běžte se projít kolem domu, chvilku postůjte na balkóně nebo aspoň někomu zavolejte. Změna prostředí i činnosti pomáhá.

Analyzujte a ignorujte - zamyslete se nad tím, proč hlad přišel s takovou intenzitou, a proč ne a ne odejít. Uvědomte si, že s ním také nemusíte dělat vůbec nic. Ignorujte ho, nevšímejte si ho a zabavte se čímkoliv jiným.

 

660x250_8.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Upoutávky Zhubněte bez hladovění a „jojo efektu“
Zdravý životní styl Znáte rozdíly mezi hladověním a půstem?
Jídlo a výživa Hladové potraviny – víte, které to jsou?