Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Jídlo a výživa

4 zdravé kombinace potravin, díky kterým získáte superjídlo

4 zdravé kombinace potravin, díky kterým získáte superjídlo



Říká se, že ve dvou se to lépe táhne. A to platí i pro kombinace některých potravin, díky kterým získáte mnohem zdravější a chutnější jídlo.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – jak si jídlo připravit?

Jak se zbavit vyčerpání a získat energii přirozenou cestou?

Potravinová pyramida – návod, jak správně jíst

 

Špenát + olivový olej
Pouhý hrnek lístků špenátu obsahuje více než polovinu doporučené denní dávky vitaminu A. Ten je výborný pro náš zrak, imunitní systém a je také důležitý antioxidant. A bylo dokázáno, že nejúčinnější je v kombinaci s malým množstvím olivového oleje.

Takzvané áčko je totiž vitamin rozpustný v tucích a aby ho naše střeva mohla správně zpracovat, potřebují k tomu právě tuk. Proto při přípravě špenátového salátu místo klasického dresinku sáhněte raději po olivovém oleji (na hrnek špenátu počítejte asi jednu polévkovou lžíci) a dochuťte jej citronovou šťávou.

Maso + rozmarýn
Příprava masa při vysoké teplotě (jako je grilování nebo smažení na pánvi) může vést k produkci rakovinotvorných aminů. Rozmarýn je nejen velice chutný, ale také obsahuje silné antioxidanty, které tvorbě těchto aminů zabraňují. Až budete tedy zase připravovat svou oblíbenou marinádu na maso, přidejte do ní dvě lžíce rozmarýnu a maso do ní před tepelnou přípravou naložte asi na půl hodiny.

Vejce + sýr
Každý dnes ví, že pro vývoj kostí je výborný vápník, ale možná vás překvapí, že naše tělo není schopné ho správně zpracovat, pokud nemá dostatek vitaminu D. Jak to vyřešit? Do dvou míchaných vajec – které pokryjí asi 20 % doporučené denní dávky vitaminu D – přidejte čtvrt hrnku strouhaného čedaru nebo mozzarelly.

Černé fazole + červená paprika
Černé fazole jsou důležitým zdrojem bílkovin, vlákniny a především železa, ale také obsahují kyseliny zvané fytáty, které mohou jeho zpracování v našem těle zbrzdit. Vitamin C, který je obsažen v červených paprikách, působení fytátů potlačuje. Zkuste si připravit třeba výtečnou přílohu k hlavnímu jídlu: zkombinujte půl hrnku nasekané syrové papriky s vařenými černými fazolemi, quinoou a limetkovou šťávou.


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v2.jpg

 

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Zdravé potraviny, které mají víc tuku než kobliha
Jídlo a výživa 7 potravin, které je lepší před tréninkem vynechat
Jídlo a výživa Potraviny pro dobrý spánek