Fithall magazín

Úterý 16.1.2018 svátek má Ctirad

Jídlo a výživa

Stravou proti celulitidě

Stravou proti celulitidě



Slovo „celulitida“ sice zní jako název závažného onemocnění, ale ve skutečnosti se jedná pouze o estetický problém, který trápí spousty žen. Hrbolatá pokožka v partiích stehen a hýždí se často překvapivě objevuje i u mladých dam, sportovkyň a malých holčiček - je totiž zcela normální.

Celulitidě se přezdívá „pomerančová kůže“, protože tím, že se tukové buňky vytlačují proti povrchu kůže, vznikají drobné ďolíčky.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pryč s dolíčky!

Nehubnete? Možná za to může sůl!

Lymfatický systém a jeho funkce

 

To, v jakém stádiu se celulitida nachází, ovlivňuje mnoho faktorů - genetika, nedostatek pohybu, hormonální změny, kouření, zanedbaný pitný režim či nevhodný jídelníček.

Ženy jsou jí zasaženy častěji, protože se jim tuk ukládá právě do oblastí stehen a hýždí. Dalším rozhodujícím faktorem je působení hormonu estrogenu, zvlášť pokud je podávaný v podobě hormonální antikoncepce.

Relativně účinnou prevencí celulitidy jsou lymfatické masáže, které pomáhají z tkání odvádět nahromaděnou tekutinu, dál se doporučuje sauna či otužování a další procedury, jež umí rozproudit krev v postižené části těla.

Dobře sestavený jídelníček dovede s ďolíčky v kůži také hezky zatočit - dodržujte následující pravidla a kůže se vyhladí jako mávnutím kouzelného proutku:

Pijte vodu - nadměrné zadržování vody v podkoží vede k vytlačování tukových buněk na povrch a tudíž ke vzniku pomerančové kůže. Abyste se přebytečných tekutin zbavili, musíte pít. Pijte obyčejnou vodu s nízkým podílem sodíku - nebojte se do sebe přes letní dny postupně dostat až 4 litry tohoto přírodního zázraku!

Pijte čaj - konkrétně zelený čaj má močopudné účinky, zrychluje metabolismus a pomáhá tím ke snižování hmotnosti. Je silným antioxidantem, takže i pokožka po jeho popíjení bude vypadat mnohem lépe.

Semínka konopí - přisypte si do ranní kaše nebo do jogurtu konopná semínka. Seženete je buď drcená nebo celá a spolu s nimi do svého těla dopravíte omega 3 kyseliny a spoustu vitamínů. Více-nenasycené mastné kyseliny prospívají nejen mozku, ale i kůži. Najdete je také v tučných mořských rybách, chia a lněných semínkách.

Luštěniny - mají optimální poměr bílkovin a sacharidů a obsahují také spoustu vlákniny, která vyčistí nejen Vaše střeva, ale také podkoží. Díky vláknině z organismu odejdou všechny škodliviny a pokožka se rozjasní. Dopřejte si je k obědu nebo po tréninku.

Kustovnice - goji, malé červené plody kustovnice čínské, jsou dnes už k dostání na každém rohu. Jsou nabité antioxidanty, vitamínem C, proteiny i vlákninou - tedy všemi nepřáteli celulitidy. Ozdobte si s nimi kaši i tvaroh nebo je zobejte jen tak.

Ovoce a zelenina - konkrétně celerem a melounem byste se měli co nejčastěji dopovat, abyste zbavili tělo nadměrného množství tekutin. Co se týče dalších druhů, meze se nekladou.

 

660x250_8.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Cvičení nebo strava? Co je pro hubnutí důležitější?
Jídlo a výživa Hubnutí při nepravidelném pracovním režimu
Jídlo a výživa Zdravé jídlo mi nechutná. Co s tím?