Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Jídlo a výživa

10 potravin pro všechny, které u televize honí mlsná

10 potravin pro všechny, které u televize honí mlsná



Zná to určitě každý - jste po večeři, která byla celkem vyvážená, porce byla také dostatečně velká a přes den jste jedli dobře. Umyjete nádobí, uložíte děti, doděláte resty a sednete si k televizi. Pak to přijde - mlsná.
   
Začnete vzpomínat, ve které zásuvce máte něco dobrého, představujete si, jak v mrazáku smutně čeká kyblík zmrzliny, skoro slyšíte, jak na vás z police volají smažené brambůrky. Jdete se podívat do lednice, ale pak ji zase zavřete - nechcete přece večer pojídáním nesmyslů pohřbít svoje snahy o zdravý životní styl.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak zahnat hlad a přitom nepřibrat

Zobání = přibírání

Záchvatové přejídání. Zbavte se ho!

   
Večer, když usedneme k hezkému filmu nebo oblíbenému seriálu, z nás konečně spadne stres a shon celého dne. Jídlo pohodu vždy korunuje, a proto je škoda trápit se myšlenkami na dobroty, když si je můžete ve zdravé a dietní podobě s klidným srdcem dopřát.
   
Zde nejdete top 10 potravin na večerní jedení u televize:

1. Zelenina
- „crudités“, neboli krájená zelenina na tenké špalíčky, je oblíbená hlavně ve Francii, kde se podává s různými dipy, ale dopřát si ji můžete i samotnou. Naaranžujte na talíř proužky papriky, cherry rajčátka, řapíkatý celer, okurku či ředkvičky a zobejte je jen tak, nebo si k zelenině připravte dip z bílého jogurtu, pažitky, petržele, bazalky, soli a pepře.

2. Šunka - večer klidně snězte na posezení balíček kvalitní, vysokoprocentní šunky (98%). Dodá vám 20 gramů bílkovin, ale žádné sacharidy a jen naprosté minimum tuku.

3. Syrečky - voňavá sýrová pochoutka nemá žádný tuk ani sacharidy, zato obsahuje moře bílkovin. Jediným háčkem je vyšší podíl soli, takže druhý den solte opatrně. Jsou výborné jen tak, se zeleninou, nebo si je nechte roztavit v mikrovlnné troubě (a pak vyvětrejte).

4. Zeleninové chipsy - nakrájejte na tenká kolečka červenou řepu, celer i mrkev a usušte si v troubě vlastní zeleninové chipsy. Každá trouba peče trošku jinak, proto chipsy hlídejte. Před pečením je poprašte olivovým olejem, solí, pepřem a bylinkami.

5. Nakládačky - zavařené okurky ve sklenici mají výraznou chuť a téměř nulovou energetickou hodnotu. Sníst můžete bez výčitek všechny - dodají Vám spoustu vlákniny.

6. Šmakoun - hmota z bílků je čím dál známější. Seženete ho jak ve sladké podobě, tak ve slané. Najděte si mezi šmakouny svého oblíbence a pochutnejte si na něm i v pozdních večerních hodinách.

7. Tvaroh - bílkovina kasein, která je v tvarohu obsažená, se dlouho vstřebává, a proto dokáže poskytnout živiny svalům po celou noc. Tvarohu se večer nevyhýbejte, jen ho příliš nedoslazujte!

8. Proteinové chipsy - objednáte je na internetu nebo pořídíte ve specializovaných obchodech. Jsou dražší, ale složením naprosto unikátní. Chutnají podobně, jako běžné brambůrky a jejich nutriční hodnoty Vaše tělo určitě potěší.

9. Nízkotučný tvrdý sýr - 20% eidam nebo 10% madeland Vám určitě neuškodí - naopak dodá organismu až 30 gramů kvalitních bílkovin, ale žádný cukr a jen minimum nasyceného tuku.

10. Mrkev - sice má vyšší podíl sacharidů, než jiné druhy zeleniny, ale na chroupání u televize je ideální. Díky tomu, že se musí hodně kousat, uspokojí mlsnou pusu i nenechavé ruce.

 

660x250_8.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Mlsat a nepřibrat: Čím nahradit čokoládu
Jídlo a výživa Konec s nočním vyjídáním lednice
Jídlo a výživa 9 důvodů, proč máte pořád hlad