Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Jídla, o kterých jste nevěděli, že se dají taky grilovat

Jídla, o kterých jste nevěděli, že se dají taky grilovat



Jsou skvělé za syrova, ale ještě lepší, když je proženete žárem grilu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

7 super dietních receptů na pečenou zeleninu

Dietní úprava potravin

Grilovaná zelenina

 

Meloun
Syrový nakrájený meloun je během grilování příjemným osvěžením, ale když dáte i pár plátků na gril, nebudete litovat. Plátky potřete lehce olejem (nebo potřete alespoň mřížku grilu), můžete i lehce osolit a opepřit a plátky nechte opéct z každé strany 2 - 3 minuty. Jsou výborné jen tak nebo je ještě vylepšete - přelijte je troškou balzamikové redukce a posypte rozdrobenou fetou a bazalkou.

Kiwi
Nakrájejte neoloupané kiwi na plátky, potřete je lehce olivovým olejem, případně i trošku osolte a opepřete. Plátky krátce ogrilujte z obou stran a podávejte s vanilkovou zmrzlinou.

Avokádo
Rozkrojte ho na půlky, odstraňte pecku, avokádo na řezu potřete olivovým olejem, osolte, opepřete a opečte na grilu. Podávejte ho jako přílohu k masu nebo z něj udělejte grilované guacamole. Postup je stejný, jako u klasického guacamole, jen avokádo, cibulku a papričky předem opečte na grilu.

Okurky
Jsou výborné do hamburgerů, domácí salsy nebo jen tak, podávané s dipem z bílého jogurtu. Stačí je před opečením na grilu nakrájet na plátky, ty menší podélně na čtvrtiny či osminy, potřít lehce olivovým olejem a lehce osolit a opepřit.

Mango
Možná už jste zkoušeli grilovat broskve nebo nektarinky. Tak zkuste i mango! Nakrájejte ho na dílky, potřete olivovým olejem a lehce okořeňte kajenským pepřem, ať má říz. Podávejte ho samotné, se zmrzlinou jako dezert nebo jako přílohu ke grilovanému masu či krevetám.

Citrusy
Citrony, pomeranče nebo třeba limetky mají tu úžasnou vlastnost, že jejich šťáva horkem hezky zkaramelizuje. Nakrájejte je na plátky nebo jen na půlky, položte řeznou stranou na gril a opečte. Citrony můžete použít na limonádu, limetky ke steakům nebo rybě, z pomerančů se dá udělat osvěžující dezert, stačí k nim přidat třeba zmrzlinu.

Piškot
Ano, i plátky upečeného piškotu se dají skvěle grilovat a můžete tak využít třeba zbytek piškotové buchty.  Dokřupava opečené plátky podávejte s jahodami (nebo jiným letním ovocem) a šlehačkou.

Mozzarella
Je důležité použít mozzarellu na zapékání (ne ty bílé bochánky v nálevu). Když silnější plátky opečete z obou stran na grilu, sýr se nerozteče, ale na povrchu se utvoří krusta a sýr uvnitř bude krásně vláčný. Stejným způsobem se dá opékat i sýr halloumi.

Okurky nakládačky
Tenhle pokus by neměl vynechat žádný milovník nakládaných okurek. Prostě je rozkrojte podélně na půlky nebo čtvrtky, opečte a podávejte jen tak, jako chuťovku.

Jalapeňos
Tohle je pro otrlejší, ovšem pravda je, že po ogrilování papričky lehce ztratí na své pálivosti. Potřete je celé olivovým olejem, osolte a opečte ze všech stran na grilu. Pak je nakrájejte nebo nasekejte (můžete z nich předtím vyndat semínka a vnitřní přepážky) a přidejte třeba do hamburgerů, salsy nebo do omáčky ke grilovanému masu.


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v3.jpg


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Zdravé grilování aneb jak se vyhnout zbytečným kaloriím
Jídlo a výživa Proč jíst/nejíst – Maso
Jídlo a výživa Proč jíst/nejíst – Ovoce a zelenina