Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

10 potravin pro ploché břicho a vosí pas

10 potravin pro ploché břicho a vosí pas



Kult štíhlosti útočí ze všech stran, a tak každá žena touží po štíhlejším pase a plošším bříšku. To může být vypouklé ze dvou důvodů. Jedním z nich je tuk a druhým plyny. Nadýmání je dočasná nepříjemnost, kterou způsobuje reakce na určité potraviny, sedavý způsob života a zdravotní stav jako onemocnění jater či srdce.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Květáková delikatesa - steaky trochu jinak

Zdravé potraviny, které mají víc tuku než kobliha

4 skvělé způsoby, jak využít přezrálé banány

 

Ale ani nadváha není nic příjemného. Tuk v pase je omezující, ztěžuje pohyb a zhoršuje kvalitu života. Ženy by neměly mít anorektické postavy supermodelek, ale i zdravá postava vyžaduje správnou péči, jejíž nejdůležitější složkou je strava. Máme pro vás potraviny, které vám s plošším bříškem pomohou. Je ale třeba dopředu říct, že žádné jídlo neumí dělat zázraky, a pokud toužíte po krásné postavě, bez námahy to nepůjde.

Semena fenyklu
Fenykl je příjemně vonící bylina se žlutými květy a rozvětvenými listy. Název pochází z římského výrazu pro „voňavé seno“ a bylina má slabou anýzovou nebo lékořicovou chuť a aroma.

Sušená semena fenyklu jsou velmi výživná, obsahují vlákninu, hořčík, vápník a železo a již dlouho se používají jako podpora zažívání. „Fenykl pomáhá uvolnit gastrointestinální svaly, čímž dojde k úbytku plynů a zmírnění nadýmání,“ vysvětluje Cynthia Sassová, nutriční poradkyně a autorka knih o hubnutí. Sassová lidem doporučuje žvýkat půl čajové lžičky semen po jídle nebo když cítí, že se jim ve střevech hromadí plyn. „Nebo si udělejte fenyklový čaj. Přidejte lžičku semen do hrnku horké vody, nechte louhovat pět minut, přeceďte a vypijte,“ radí Sassová.

Losos
Tato ryba má v boji proti břišnímu tuku hned dvě zbraně – obsahuje omega-3 mastné kyseliny a vitamín D. Ano, losos je vynikajícím zdrojem vitamínu D, přičemž lososi vylovení v moři ho mají asi čtyřikrát více, než ti z farem.

Podle vědců nízká hladina vitamínu D úzce souvisí s obezitou, a to i tou abdominální. Odborníci jen nevědí proč. Pracují s dvěma hypotézami – obézní lidé buď obecně přijímají málo vitamínu D, nebo se tento vitamín zachycuje v tukových buňkách a nemůže v těle vykonávat svou funkci. Ať tak či onak, vitamín D je pro zdraví nezbytný. Omega-3 mastné kyseliny v lososu i dalších tučných rybách také pomáhají s tukem kolem pasu. Vědci se domnívají, že omega-3 mastné kyseliny ovlivňují, zda se přijaté tuky spálí, nebo uloží do zásob.

Vejce
Pokud potřebujete shodit nějaká kila, vejce jsou skvělý způsob, jak začít den. Jsou plná bílkovin a dodají energii až do oběda. Studie uvěřejněná v odborném časopise Nutrition Research tvrdí, že lidé, kteří snídají vajíčka, mají pak během dne menší tendence se přejídat.

Vejce také obsahují nespočet živin, které vám v boji s nadváhou pomohou. Jsou dobrým zdrojem vitamínu B12, který pomáhá s odbouráváním tukových buněk. O významu vitamínu D jsme se už zmínili u lososa. Dále vejce obsahují cholin, který hraje důležitou roli v metabolismu tuků.

Většina důležitých živin se nachází ve žloutku, proto musíte jíst celá vajíčka. Pokud se obáváte cholesterolu, vězte, že podle vědců je jedno vejce denně zdravé pro srdce. Ale pokud máte ohledně vajec pochybnosti, poraďte se se svým lékařem.

Olivový olej

Zdravé mononenasycené mastné kyseliny, které se nacházejí v olivovém oleji, ovlivňují geny, které rozhodují o spalování či ukládání tuků. Mononenasycené mastné kyseliny také pomáhají kontrolovat hladinu cukru v krvi, která hraje klíčovou roli při vytváření pocitu hladu a snižuje ukládání tuku kolem břicha, protože člověk, kterému „nelítá“ krevní cukr, toho méně sní. Ještě předtím, než si jídlo polijete olivovým olejem v naději, že budte mít štíhlý pas, pamatujte, že jedna polévková lžíce má 120 kalorií.

Chřest
Veškerá zelenina je při hubnutí dobrá, protože má jen minimum tuku a hodně živin. Chřest má ještě navíc skvělé účinky proti nadýmání. „Je to skvělý zdroj probiotik, která podporují růst hodných bakteriích ve střevech, čímž pomáhají udržet zdravou rovnováhu v trávicím systému. Dále obsahuje rozpustnou i nerozpustnou vlákninu a přírodní protizánětlivé látky, které podporují celkovou kondici trávicího ústrojí a snižují podráždění gastrointestinálních svalů,“ vysvětluje nutriční poradkyně Cynthia Sassová. Chcete-li si zlepšit trávení, dávejte si chřest, jak často budete moci. Už brzy tu totiž máme chřestovou sezonu. A pro lepší účinky ho můžete pokapat olivovým olejem.

Banány
Ačkoli si mnoho lidí myslí, že se po banánech tloustne, jsou vlastně velmi důležité pro ploché břicho. „Potraviny bohaté na draslík působí jako přírodní diuretikum, čímž dojde k uvolnění přebytečného sodíku a vody, které tělo zadržuje. Vláknina obsažená v banánech také může zmírnit zácpu nebo jí úplně předcházet,“ uvádí nutriční poradkyně Cynthia Sassová, která doporučuje dávat si banán k svačině, nebo si z něj dělat smoothie.

Další potraviny s vysokým obsahem draslíku jsou sladké brambory, ořechy, rajčata, zelená listová zelenina a datle.

Řecký jogurt
Jogurt je dobrým zdrojem vápníku, minerálu, který zpomaluje tvorbu hormonu kortizolu, jež podporuje růst tukového prstence. Řecký jogurt ale navíc pokryje asi 20 procent každodenní potřeby vápníku. Jeho další velkou výhodou je, že má dvakrát víc proteinu než běžné jogurty, takže lépe zasytí, což může být při regulaci hmotnosti důležité.

Je také obvykle lépe snášen. „Mléčné výrobky jsou častou příčinou plynatosti a nadýmání. Řecký jogurt však obsahuje aktivní kultury, podporuje trávení, a tak nepříjemnostem zabraňuje. Také obsahuje méně laktózy než běžný jogurt, takže ho mohou i ti, kteří trpí nesnášenlivostí na laktózu,“ vysvětluje Sassová.

Celozrnné obiloviny
Studie publikovaná v časopise American Journal of Clinical Nutrition ukazuje, že lidé, kteří jedí více celozrnných obilovin, mají méně břišního tuku. To pravděpodobně souvisí s obsahem vlákniny, které mají celozrnné obiloviny daleko více. Ta pomáhá udržet nízkou hladinu inzulinu, což zmenšuje tukové buňky.

Celozrnné obiloviny obsahují také vitamíny, minerály a antioxidanty. Zkontrolujte vždy obal, abyste se ujistili, že výrobek obsahuje celá zrna. Odborníci tvrdí, že zdraví dospělí by měli jíst asi 170 gramů celozrnných obilovin denně, přičemž celá zrna by měla tvořit asi polovinu tohoto množství. A soustřeďte si i na netradiční obiloviny, jako je quinoa či oves.

Okurky
Jsou plné vody a mají tedy přirozeně nízký obsah kalorií, pomáhají s hydratací a regulací tělesné hmotnosti. Jedna celá okurka má jen 45 kalorií.

Okurka vám může pomoci i v případě, že trpíte nadýmáním. „Lidé používají okurky, aby se zbavili otoků pod očima, ale stejně to funguje i kolem pasu. Okurky totiž obsahují protizánětlivé enzymy, které jsou šetrné k trávení,“ líčí Cynthia Sassová. Chcete-li plošší břicho, dopřávejte si okurky denně. Jezte je samotné i jako součást salátů a sendvičů.

Voda

Mnoho lidí ví, že potraviny bohaté na vlákninu jsou pro hubnutí velmi důležité, protože ta pomáhá odpadním látkám dostat se z těla pryč. Nicméně často zapomínají, že součástí tohoto procesu musí být i voda. Ta je nezbytná, aby vláknina mohla odvádět svou práci.

Množství vody, které každý člověk potřebuje, je různé. Dobrým způsobem, jak zjistit, jestli dostatečně pijete, je kontrolovat barvu moči – čím jasnější, tím lépe. Nejlepší je čistá voda, můžete ji však dochutit plátky citronu, limetky, okurky nebo čerstvou mátou.


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v2.jpg


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Potraviny, které posilují imunitu
Jídlo a výživa Co jsou funkční potraviny a superpotraviny?
Jídlo a výživa 7 červených potravin, které chrání před rakovinou prsu