Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Jídlo a výživa

Protáhněte se v práci - zvládněte zdravý jídelníček při pracovním vytížení

Protáhněte se v práci - zvládněte zdravý jídelníček při pracovním vytížení



Stresující, hektický a ulítaný život má sám o sobě negativní vliv na zdraví, fyzickou kondici i tělesnou hmotnost. Když se k tomu přidají nevhodné stravovací návyky, schované pod rouškou nedostatku času, problém je na světě.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Protáhněte se v práci - sedíte správně?

Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci

Protáhněte se v práci - jak spálit kalorie a zhubnout v práci?

Protáhněte se v práci - jógou proti bolestem zad

 

Nemít čas je mantrou dnešní doby. Každý spěchá, hodní se a nic přitom nestíhá. Otázkou ale je, zda člověk čas opravdu nemá, nebo zda si ho jen neumí nebo nechce udělat - a v případě stravování se do popředí dostává spíš ta druhá možnost.

I když máte pocit, že si nestíháte během dne pomalu ani dojít na záchod, naučte se jíst tak, abyste za pár let nemuseli všechen ten drahocenný čas trávit u lékařů.

Zkuste tyto tipy, jak propašovat kvalitní jídlo do nabitého programu a uvidíte, že se budete cítit lépe:

Na cestě - ať už jedete autem nebo využíváte hromadnou dopravu, najezte se tam. Je jasné, že si během řízení nevytáhnete krabičku s těstovinami, ale kefír mít postavený v držáku na nápoje jistě můžete. Ráno zvládněte během cesty aspoň banán nebo jablko a na delší výlety si připravte nakrájenou zeleninu, kterou můžete chroupat i při řízení. Do autobusu, metra či tramvaje si do kapsy schovejte proteinovou nebo ovocnou tyčinku a snězte si ji.

Na poradě - možná, že vám při zdlouhavých pracovních poradách už pořádně kručí v břiše, ale šustit papírky a rozkládat si na stůl před sebe ubrousek s chlebem není vhodné, proto se nenajíte a pak se vrhnete na to první k jídlu, co uvidíte a rychle to zhltnete. Když víte, že máte před sebou dvouhodinový meeting, dejte si bezpodmínečně něco před ním, nebo situaci opět vyřešte kefírem či jogurtovým nápojem. Pití bývá v práci tolerováno a navíc není hlučné.

Venku s dětmi
- nabalíte svačinu všem, kromě sebe. Děti honíte po celém hřišti, chytáte je, když lezou na prolézačky, pak se přiřítíte domů a začne kolotoč doma. Vy se najíst nestíháte, proto večer, až děti usnou, si konečně dáte pořádnou večeři (a kila letí nahoru). Příště si vezměte svačinu i pro sebe - müsli tyčinku, jablko, proteinovou tyčinku nebo zkrátka cokoliv, co si ulomíte a vložíte do úst a budete mít volné ruce.

Ve stresu -  ve stresu a pracovním i domácím shonu není na jídlo čas. Člověk přesává být v kontaktu se svým tělem a jeho potřeby na chvíli přestanou existovat. Vašemu organismu je ale celkem jedno, že nestíháte, on svoji energii a živiny potřebuje. V takové chvíli několikrát zhluboka nadechněte a vydechněte, svoje tělo si uvědomte a zjistěte, zda jste hladoví nebo ne. Pokud ano, čas na svačinu si zkrátka udělejte. Poproste kolegyni, aby vás v práci chvilku vystřídala, naučte děti, že i máma potřebuje moment pro sebe, nechte lidi pár minut počkat, dejte si pauzu - když nebudete v pohodě vy, nebudete kvalitně odvádět práci a nebudete se ani dobře cítit.

Při únavě - spěch a stres vede k únavě, která nás nutí sahat po jednoduchých cukrech a kofeinu. O cukr si neříká vaše tělo, to dělá hlava - a konzumace jedné sladké potraviny vede k další. Vznikne začarovaný kruh, jenž přerušíte tak, že si místo čokolády dáte syrovou mrkev. Nechutná sice stejně, ale aspoň nerozbouří hladinu cukru v krvi. Kousání je navíc pomáhá proti stresu.

 

 

600x250_Jidelnicek_v1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Protáhněte se v práci - sedíte správně?
Cvičení a trendy Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci
Zdravý životní styl Protáhněte se v práci - jak spálit kalorie a zhubnout v práci?
Cvičení a trendy Protáhněte se v práci - jógou proti bolestem zad