Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Jídlo a výživa

Zdravé jídlo mi nechutná. Co s tím?

Zdravé jídlo mi nechutná. Co s tím?



Říká se, že to, co je zdravé, nemůže být dobré. Jestliže se snažíte o dosažení lepší kondice nebo o úbytek přebytečných kilogramů a takový přístup zastáváte také, pravděpodobně se vám to nepovede. Abyste dosáhli trvalé změny, je potřeba změnit nejen svůj jídelníček a pohybový režim, ale také svůj postoj.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Záchvatové přejídání. Zbavte se ho!

Konec s nočním vyjídáním lednice

Zdravý jídelníček – všechno vím teoreticky, ale realita je jiná

 

Snažit se o změnu s tím, že jdete sice běhat, ale běhání nenávidíte, a že jíte dušenou brokolici s kuřecím masem, nicméně celou dobu myslíte na ten kyblík zmrzliny v mrazáku, se téměř rovná selhání.

Naučte se připravovat a milovat zdravé pokrmy, které vyživí vaše tělo, ale také oblaží chuťové buňky. Inspirujte se těmito tipy, jak na to:

Chtějte to vy - partner, rodiče, kamarádi nebo vaši potomci vám mohou říkat cokoliv. Pokud nebudete o změnu stravovacích návyků usilovat vy sami, změna k lepšímu nikdy nenastane. Srovnejte si v hlavě vaše priority, přestaňte litovat každého nesnědeného chlebíčku na párty a opuštěného zákusku v cukrárně, uvědomte si, proč se chcete naučit jíst zdravě a vrhněte se do toho po hlavě. Jiné tělo, než to, co máte nyní, mít k dispozici nebudete, takže se o něj začněte pořádně starat.

Ubírejte
- závislost na sladké, slané i tučné chuti je závislost jako každá jiná - a i jako u dalších závislostí je nutné zvyšovat dávku návykové látky. Nečekejte proto, že jen tak, z ničeho nic, vás přestane honit mlsná, a že vám obyčejná, přirozená jídla budou připadat dostatečně výrazná. Postupně ubírejte z pokrmů cukru i soli a snažte se vnímat přirozenou chuť potravin.

Dochucujte - pokud vám nevýrazné chutě opravdu nic neříkají, vybavte se arzenálem koření a dochucovadel a začněte kouzlit. I obyčejný cottage dostane úplně jiný nádech, když do něho přidáte pepř, trochu soli a pažitku. Zelenina, maso i přílohy budou chutnat podle toho, jaké bylinky a koření použijete. Nakupte si různé druhy olejů, balsamico a čerstvé bylinky.

Studujte - čtěte si o potravinách a zajímejte se o nejnovější studie. Když zjistíte, co všechno dokáže třeba taková kobliha napáchat na vašem zdraví a těle, chuť na ni vás jistě přejde. Neznechucujte si záměrně některé druhy potravin, jen je jezte zodpovědně, s tím, že přijímáte plnou zodpovědnost za následky, jaké jejich konzumace může mít.

Experimentujte - sýr na sladko, palačinky z bílků a proteinu, ovesná kaše s cuketou, brownies z fazolí - to všechno může znít nevábně, ale nenechte se odradit. Dokud neochutnáte nové kombinace surovin a chutí, budete žít v předsudcích, že zdravá jídla nemohou být lákavá - chce to jen trochu kuchařské praxe a odhodlání tvořit a objevovat. To, že vám v minulosti něco nechutnalo neznamená, že vám to nezachutná právě teď!

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Několik tipů, jak se stravovat v těhotenství
Jídlo a výživa Jak se stravovat na cestách