Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Jídlo a výživa

Co si dát k pití? Vodu!

Co si dát k pití? Vodu!



Co si dáte k pití? Tak tuto otázku často slýcháme v restauracích, ale možná si ji mnohdy kladete také sami. Víte, že pitný režim je důležitý, že bez tekutin neprobíhají v těle žádné metabolické procesy správně, že je doporučené množství vody pro každého člověka jiné (v závislosti na celkovém denním režimu), a že není radno pít příliš mnoho slazených nápojů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Co pít před sportem a po něm?

Zhubněte pitím vody

Proč pít vodu s citronem


Co si tedy dát k pití, abychom hydratovali svůj organismus, aby nás nebolela hlava, aby kůže vypadala zdravě, a abychom nezanedbali ani chuťové pohárky?
   
Dejte si vodu! Přečtěte si o tom, jaké druhy jsou k dispozici a už neuděláte chybu:

Kohoutková voda - chutná skvěle a je zdravější, než balená, protože je podrobována kontrolám mnohem častěji, než její „plastové“ konkurentky. Voda z našich kohoutků se považuje za jednu z nejkvalitnějších v celé Evropě! Díky tomu, že není nikde skladována, je čerstvá, stojí jen pár korun a nezatěžuje životní prostředí.

Pramenitá voda - dřív se jí říkalo stolní a není tak přísně kontrolovaná, jako voda minerální nebo kojenecká. Může být technologicky upravovaná, třeba zbavovaná železa nebo síry. Seženete ji jak perlivou, tak neperlivou.

Kojenecká voda - platí pro ni přísná pravidla a jsou zakázány jakékoliv její technologické úpravy. Je vhodná nejen pro přípravu mléka a pokrmů pro kojence, ale také k běžnému pití. Obsahuje nízký podíl sodíku, takže se hodí do redukčních diet a k prevenci vysokého krevního tlaku.

Minerální voda
- pochází z podzemního zdroje, který je kontrolovaný ministerstvem zdravotnictví. U jednotlivých minerálních vod najdete odlišný poměr minerálů, což jim dodává jejich typickou chuť. Dělí se na velmi slabě mineralizované (tyto u nás na trhu bohužel nejsou), slabě mineralizované, středně mineralizované, silně a velmi silně mineralizované. Ke každodennímu pití se hodí jen ty slabě mineralizované. Vyšší obsah minerálních látek zbytečně zatěžuje ledviny, takže je vhodné střídat je s obyčejnou, stolní, kojeneckou nebo kohoutkovou vodou. Opět je k dostání ve variantách od neperlivé přes jemně perlivou až po perlivou.

Pitná balená voda - to je zkrátka jen kohoutková voda v plastové lahvi. Může být různě upravovaná, ale stále by měla splňovat určitá hygienická kritéria. Může být obohacena oxidem uhličitým, takže i v ní najdete bublinky, pokud chcete.

Kromě kohoutkové a kojenecké vody se prodávají všechny druhy vod s bublinkami nebo bez a v ochucené i neochucené variantě. U vod s příchutěmi si hlídejte obsah cukru, protože i jedna taková láhev se slazenou minerálkou vám může udělat v hubnutí pěknou paseku. Vody slazené umělým sladidlem zmatou vaši slinivku a kvůli vyplavenému inzulinu se bude tuk ukládat snáz do podkoží, proto pijte vodu neochucenou, takovou, jaká je.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Péče o sebe Mořská voda, živá voda
Jídlo a výživa Voda - čirý zázrak