Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Top 5 slaných snídaní

Top 5 slaných snídaní



Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Tím, co sníte ráno, buď svoje tělo i mozek nastartujete, nebo naopak utlumíte. Nešiďte svůj organismus o cenné živiny a nenuďte sami sebe konzumací stále stejných snídaní. Zkuste vyměnit sladkou obilnou kaši, palačinky či koláče za slanou alternativu a uvidíte, že až do oběda si na jídlo nevzpomenete.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nesnídáte – nezhubnete! Začněte od Nového roku

Ovesné vločky - snídaně šampiónů.

Tipy na zdravé pomazánky

 

Základ snídaně, ať sladké či slané, by měly tvořit komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky. Nevynechávejte ani vlákninu a dostatek tekutin, pokud možno v podobě neslazeného čaje nebo čisté vody s citrónem.
   
Inspirujte se nejlepšími slanými snídaněmi a hned zítra si jednu z nich připravte:

1. místo - Celozrnný žitný kváskový chléb s vejci, avokádem a rajčaty - zdatní jedinci si mohou kváskový chléb z celozrnné žitné mouky upéct doma sami, ostatní ho pořídí na farmářském trhu nebo v dobré pekárně. Rozpečte dva plátky chleba v topinkovači či v troubě. Zralé avokádo rozmačkejte vidličkou společně s kouskem čerstvého sýra (typu Lučina), jemně osolte a opepřete. Vejce uvařte natvrdo a nakrájejte na kolečka. Na rozpečený chléb namažte avokádovou pomazánku, navrch položte kolečka vajec a na závěr své mistrovské dílo ozdobte rajčaty.

2. místo - Míchaná vejce se šunkou, sýrem a bylinkami - rozklepněte do misky tři čerstvá vejce a dobře je promíchejte se špetkou soli a pepře. Přidejte na drobno nakrájenou kvalitní šunku, nízkotučný sýr a čerstvé bylinky (bazalku, petržel, pažitku). Rozpalte si pánev a na troše másla vejce umíchejte - dejte pozor, aby nebyla příliš tuhá! Jako přílohu zvolte třeba celozrnný knäckebrot.

3. místo - Vývar z hovězí oháňky - den předem si připravte hovězí vývar, který se bude jen pozvolna táhnout na plotně. Večer přidejte kořenovou zeleninu a ráno před podáváním ho došperkujte nudlemi. Vývar je k snídani sice neobvyklý, ale jakmile ho jednou v zimě zkusíte, nebudete se chtít po probuzení zahřát ničím jiným.

4. místo - Volské oko v paprice s chia semínky - červenou, žlutou či zelenou papriku rozkrojte napříč a vytvořte z ní asi centimetr široké „kolečko“. Rozehřejte pánev a tři kolečka papriky na ni položte tak, aby vytvořila ohrádku pro vejce. Do každého z nich rozklepněte jedno vejce, které posolíte, opepříte a ozdobíte chia semínky. Až začne žloutek tuhnout, netradiční volské oko opatrně servírujte na talíř a snězte ho s kouskem kvalitního pečiva.

5. místo - Slaná ovesná kaše - zalijte asi 50 gramů ovesných vloček vodou a uvařte je v mikrovlnné troubě. Do vloček vmíchejte čerstvý sýr (Cottage, Lučinu a pod.), na jemno nakrájenou jarní cibulku, trochu soli a pepře a bylinky podle své chuti. Kompletní snídaně je na světe během pár minut.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Pokrm, který vás udrží přes podzim a zimu v kondici