Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Snídaně - zdravá, krásná a bez lepku

Snídaně - zdravá, krásná a bez lepku



Ne nadarmo se říká, že člověk jí i očima. V tomto případě si pochutná váš zrak i chuťové buňky a ještě to bude zdravé!

Snídáte alespoň někdy müsli? Nebo jogurt s müsli? Nebo jogurt s müsli a ovocem? Zkuste to tentokrát jinak a udělejte si víkend ještě krásnější.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zelenina na sladko

Ovesné vločky - snídaně šampiónů

Tipy na zdravé a dietní snídaně

 

To, co vidíte na obrázku a co vypadá jako koláč nebo dort, je vlastně všechno, co jsme zmínili. Základem je korpus z pečeného oříškového müsli, náplň tvoří řecký jogurt a krásu tomu všemu dodává šťavnaté barevné ovoce na vrchu.

Je to jednoduché, dobré a pokaždé to může být jiné, když budete ovoce různě obměňovat a vytvářet z něj jinak barevné obrazce. Další příležitost pro tvůrčí povahy, jak se v kuchyni vyřádit a nenadělat moc velký binec.

Co budete potřebovat:

• 1 a 1/2 hrnku ovesných vloček

• 1 hrnek nasekaných ořechů (nejlépe směsi – v tomto receptu byla použita směs mandlí, nesolených pistácií, vlašských a lískových ořechů, dýňových a sezamových semínek)

• 5 lžic rozpuštěného másla nebo rostlinného oleje

• 1/4 hrnku medu

• 1 lžičku vanilkového extraktu

• asi 3 hrnky řeckého bílého jogurtu (můžete použít i jogurt s příchutí, ale měl by být kvalitní a hustý)

• barevné ovoce na ozdobení

1. V míse dobře promíchejte vločky s nasekanými ořechy, máslem (olejem), medem a vanilkou.

2. Směs nasypte do vymazané kulaté dortové rozevírací formy o průměru asi 24 cm (můžete použít i formu na koláč a prsty, případně dnem skleničky nebo jiné vhodné nádobky s rovným dnem ji upěchujte rovnoměrně po celém dně.

3. Formu dejte do trouby vyhřáté na 170 °C a pečte asi 15 minut, dokud směs nezačne lehce zlátnout. Vyndejte ji z trouby a nechte vychladnout. (Pokud chcete ráno ušetřit čas, upečte si korpus den předem a druhý den ráno ho jen naplňte.)

Tuhle dobrotu můžete nakrájet nožem na porce nebo si prostě vzít lžíci a jíst ji přímo z formy.

Možná vám bude líto tu krásu sníst, ale nezapomeňte – je to jenom snídaně a můžete si udělat další třeba příští víkend. Nebo hned následující den:).

 

 

Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny.jpg


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Pokrm, který vás udrží přes podzim a zimu v kondici