Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Zdravé grilování aneb jak se vyhnout zbytečným kaloriím

Zdravé grilování aneb jak se vyhnout zbytečným kaloriím



Grilování se v posledních letech stalo velkým hitem a není to vůbec překvapivé. Snad každý má rád pobyt na čerstvém vzduchu, rodinu a přátele kolem sebe, sluníčko i spoustu dobrého jídla a pití. Bohužel ale grilované pochoutky nepatří vždy zrovna k těm nejzdravějším a nejdietnějším.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Grilovaná zelenina

Kašlete na snoby – grilujte zdravě a s chutí!

Triky pro zdravé grilování

 

Abyste si mohli užít grilovací párty, aniž byste napáchali škody na své postavě či zdraví, stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel:

Libové maso - na grilování je nejlepší krkovice a jiná tučná masa, protože se právě na tom jejich tuku maso připraví a je pak šťavnaté. Tuk je ale pořád tuk a v tomto případě se jedná o ten nasycený, který zvyšuje hladinu cholesterolu v krvi. Zkuste proto zvolit méně tučné kousky, jako třeba kuřecí prsa, hovězí zadní či roštěnec. Když si je naložíte den předem, budu křehké a šťavnaté, ale přitom dietní. Při samotném opékání je moc nepotírejte olejem.

Opečte zeleninu - křupavá bagetka nebo chlebík, potřený česnekovým olejem, jsou vynikající, nicméně zdravější a dietnější přílohu přestavuje zelenina. Nakrájejte si lilek, cuketu, papriku i rajčata, zasypte je bylinkami a nechte ovonět na grilu. Kromě skvělé chuti získáte spoustu vitamínů i vlákniny. Zelenina navíc obsahuje minimum sacharidů, takže když ji přidáte k libovému masu, s hladinou cukru v krvi to ani nehne - a to je dobře.

Čerstvost - k jakémukoliv jídlu, nejen k tomu grilovanému, byste měli sníst aspoň trošku čerstvé zeleniny. Díky tomu, že je objemná a přitom nízkokalorická, je ideálním pomocníkem při hubnutí. Navíc z grilu je všechno opečené a těžké, takže závan čerstvosti jídlu jen prospěje. Také platí, že čím víc sníte čerstvé zeleniny, tím méně místa vám v žaludku zbude na to ostatní, nezdravé a kalorické.

Pijte vodu - Popíjet ke grilovacím klobáskám smrtelně vychlazenou kolu je sice osvěžující, nicméně svému zažívání a organismu celkově prospějete, když si dáte obyčejnou vlažnou vodu. Klidně si do ní pro zlepšení chuti vhoďte kolečka citrónu a pár lístků máty.

Odlehčený alkohol
- grilování se málokdy obejde bez něčeho ostřejšího k pití. Místo klasického piva zkuste sáhnout po jeho ovocných variantách. Ideální je pít pivo nealkoholické, protože jednak neobsahuje alkohol, ale také je méně kalorické. Osvěžit se můžete také vinným střikem z bílého vína - jen si dejte pozor, aby toho osvěžení v této podobě nebylo příliš.

Omáčky - majonézové dresinky a dipy jsou velmi těžké a tučné. Maso i zeleninu si proto namáčejte raději do těch jogurtových a bylinkových či do kečupu se sníženým obsahem cukru, nebo si chuť jídla užijte tak, jak je, bez zbytečných dochucovadel.

Ovoce na grilu - zkuste na závěr grilování na rošt přihodit ananas, jablko nebo třeba banán. Získáte tak vynikající, zdravou a nízkokalorickou sladkou tečku.



Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků