Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Jak se stravovat v horkých letních dnech

Jak se stravovat v horkých letních dnech



První letní dny se, co se týče teploty, právě nepředvedly. V průběhu prázdnin se ale určitě rtuť teploměru několikrát nad třicítku vyšplhá, a proto je dobré vědět, jak jíst a pít, když je horko k padnutí. Ať už budete léto trávit v Čechách nebo pojedete na dovolenou do exotických míst, svůj jídelníček upravte podle počasí tak, aby organismus nestrádal, a aby nevhodná strava zbytečně nezatížila vaše trávení.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Je vám horko? Nejlepší osvěžující dietní nápoje.

Raw food, ano nebo ne?

I na pláži můžete tvarovat své křivky

 

Léto je obdobím zahradních párty, grilování i popíjení na předzahrádkách. Všechny tyto příjemné aktivity by vám ale mohly znepříjemnit soukání se do úzkých podzimních kalhot. Klidně si sem tam nějakou smetanovou zmrzlinu a grilovanou krkovičku dejte, ale pak se vydejte pěšky na dlouhou procházku.

Hydratujte - pitný režim je v teplých dnech základ. Mějte při ruce neustále láhev s vodou a průběžně upíjejte. Když večer zjistíte, že jste přes den málo pili, už nic nedoženete. Vypít půllitr vody naráz nemá význam - tělo takové množství nedokáže efektivně využít a akorát budete v noci běhat na záchod. Snažte se pít obyčejnou vodu, ale když vás omrzí, klidně si dejte čaj, nealko pivo, ochucenou minerálku nebo džus. Neperlivé vody se snadno přepijete a jedině, když vám nápoje budou chutnat, máte šanci pitný režim dodržet. Vymačkejte si citron, nakrájejte okurku, meloun, přidejte lístky máty i led a zdravý, osvěžující, chutný letní drink je na světě.

 

clanek_jidelniecek_600x150.jpg

 

Uzobávejte - zkuste aspoň v létě netrápit svůj žaludek mamutími porcemi. Když si dopřejete víc  menších porcí denně, vaše trávení bude skákat radostí. Místo toho, abyste naráz snědli krabičku jahod, nakrájejte si je na talířek a ujídejte je delší dobu. V horku jsme líní nejen my, ale také trávení. Nechtějte po něm proto žádné výkony a dopřejte mu dovolenou. Pokud v létě pracujete a nemáte na pravidelné jídlo čas, přestaňte se vymlouvat a udělejte si ho, protože to nikdo jiný za vás neudělá.

Jezte „raw“ - ortodoxní vitariáni jedí tepelně neupravenou stravu i v zimě - vy si to vyzkoušejte v létě. Nemusíte vytvářet cuketové špagety ani sušit zeleninové krekry - stačí, když do jídelníčku zařadíte maximum čerstvého ovoce a zeleniny. Ke grilovanému masu si připravte čerstvý, chladivý salát místo zuhelnatělého lilku, a když vás bude honit mlsná, umixujte sorbet z čerstvých jahod a ledu. Právě v létě je nabídka ovoce a zeleniny téměř neomezená, proto toho využijte a vystávání nad sporákem si nechte na dlouhé zimní večery.

Krabičkujte - pokud víte, že u rybníka, kam se jdete koupat, nebo v kantýně u vaší kanceláře nabízejí jen smažená jídla, smetanové omáčky a kynuté knedlíky, připravte si s sebou do krabičky spoustu čerstvého salátu s opečeným kuřecím prsem nebo tuňákem. Ke svačině je ideální ovocný salát z nakrájeného jablka, hroznového vína a kousků žlutého i vodního melounu.

Nepanikařte - i když vám budou všichni tvrdit, že nemají na jídlo kvůli horku vůbec chuť, a vy přitom nedokážete přestat myslet na guláš s knedlíkem, klidně si ho dejte. To, že je horko, neznamená, že jste přišli o chuťové pohárky a máte chuť jen na řapíkatý celer a papriku.



Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Jak se správně stravovat u vody?
Jídlo a výživa Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 2. díl