Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Jídlo a výživa

Čím nahradit kalorické dobroty?

Čím nahradit kalorické dobroty?



Otázkou číslo jedna je, zda je vůbec možné nahradit oblíbené dobroty zdravými (a pokud možno dietními) alternativami. Odpověď zní ano, ale jen částečně a ještě s přimhouřením oka. Sice se všude dočtete, jak máte zobat večer u televize místo smažených brambůrků zeleninu, a že když vás bude honit mlsná, máte si dát místo mléčné čokolády jablko, ale popravdě je to většinou jen chabá útěcha.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Potraviny pro dobrý spánek

7 červených potravin, které chrání před rakovinou prsu

Sušené ovoce - sladkosti pro zdraví

 

Když se snažíte žít zdravěji a třeba redukovat i nějaké to kilo, chutě musí občas stranou, ale nemusí strádat úplně. Stačí, když nahradíte určité ingredience za jiné a změníte také technologii přípravy. Přečtěte si o několika populárních lákadlech, ze kterých můžete s troškou snahy vykouzlit dobroty, po kterých vás nebude tolik hryzat svědomí.

Hranolky - kupte si sladké brambory, batáty (mají skvělé výživové vlastnosti), a nakrájejte je na hranolky. Plech vyložte pečícím papírem a batátové hranolky na něj rozložte. Posolte je mořskou solí, opepřete a pokapejte olivovým olejem. Pečte je dozlatova a servírujte třeba s libovým plátkem krůtího masa a zeleninou, nebo jen tak, samotné, k dopolední svačině.

Bramborové lupínky - nakrájejte na tenoučké plátky celer, brambory, řepu, batáty a mrkev. Kolečka naskládejte na pečící a papír na plech, osolte, poprašte olejem a krátce pečte na vyšší teplotu dokřupava. Takovou obdobu smažených chipsů si klidně můžete dát k napínavé detektivce v televizi i večer.

Pizza
- v případě pizzy je největším zádrhelem pšeničný korpus, smetanový základ a tučný sýr. Korpus nahraďte kvalitním mletým hovězím masem, které zformujte do tenké kulaté placky. Pak jen zdobte a dochucujte podle svého - přidejte rajčatový protlak, oregano, mozzarellu, kvalitní šunku, upečte v troubě a hody můžou začít. Další možností je nahradit korpus směsí vejce a dušeného květáku, kterou opět přivedete do „pizzové" podoby a podle svého dozdobíte.

Čokoláda - hořké čokolády jsou sice zdravé, ale to jim neubírá z jejich vysoké energetické hodnoty. Zdravější a dietnější čokoládu nebo čokoládovou pomazánku jednoduše připravíte z rozmixovaného zralého avokáda, kakaa nebo karobu (zdravější obdoba kakaa, kterou seženete v obchodech se zdravou výživou) a medu či stévie. Do pomazánky se můžete pustit rovnou lžičkou nebo si ji namažte na celozrnný žitný chléb.

Zmrzlina - rozmixujte zmrzlé ovoce (banány, lesní ovoce) a zjemněte ho troškou jogurtu. K  banánu můžete přidat kakao a získáte čokoládovou zmrzlinu, která nezatíží váš žaludek ani váhu.

Dortíky - nepečte ve velkém, ale zkuste moderní hit „Mugcake“, neboli hrnkový koláček. Do velkého hrníčku dejte 30g ovesných vloček, jedno vejce, půlku banánu a lžičku kypřícího prášku. Výtvor vložte na cca 6 minut do mikrovlnné trouby (čas se liší podle výkonu trouby), vyklopte na talíř, došperkujte skořicí, jogurtem či kokosem a nechte si chutnat!

 

 

clanek_jidelniecek_600x150.jpg

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Jak skladovat potraviny
Péče o sebe Nejhorší potraviny pro vaši pleť
Jídlo a výživa Pročistěte si organismus jídlem