Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Jídlo a výživa

Potraviny pro dobrý spánek

Potraviny pro dobrý spánek



Vyzkoušejte místo prášků na spaní, pravidelně k večeři zařazovat následující potraviny. Konzumovat je můžete samotné či ve formě koktejlů, polévek, kaší.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak se rychle zrelaxovat

Triky, jak se "dát do klidu"

Zdravý spánek rovná se šťastnější život

 

Zdřímnutí může být skvělé! Ale někdy, když se probudíte po spánku, máte pocit, že jste omámení a více unavení, než jste byli před zdřímnutím. Proč se to stalo? Podle Dr. Michaela Breuse když zdřímnutí trvá déle než 30 minut, můžete skončit v hlubokém spánku. "Už jste si šli někdy zdřímnout a cítili se hůř, když jste se probudili? Je to proto, že jste spali příliš dlouho a dostali se do fáze spánku, ze které je velmi obtížné se probudit “

Zdřímnutí může být vnímáno jako rychlý restart nebo podnět pro mozek. Odborníci na spánek naznačují, že 10-20 minutové zdřímnutí vám může poskytnout rychlou dávku osvěžení a duševní jasnosti, když nemáte moc času. Toho lze využít po celý den či v noci nebo, když víte, že budete muset řešit něco důležitého a budete potřebovat větší bystrost.

1. Mandle - Mandle jsou jednou z nejlepších potravin pro léčbu nespavosti, protože jsou výborným zdrojem hořčíku, což je přirozený prostředek na uvolnění svalů a má protistresové vlastnosti.Studie publikovaná v Journal of Research in Madical Sciences v prosinci 2012 zjistila, že suplementace hořčíku by zlepšila subjektivní měřítka nespavosti jako jsou: efektivita spánku, doba spánku a latence usnutí, časné ranní probuzení a podobně a objektivní měřítka nespavosti jako je koncentrace reninu, melatoninu a sérového kortizolu u starších lidí.

2. Třešně - Třešně a višně a výrobky z nich byly často spojeny s lepší spánkem. Například studie publikovaná v časopisu European Journal of Nutrition v prosinci 2012 zjistia, že dobrovolníci, kteří konzumovali ovocný třešňový koncentrátový džus po sedm dnů měli “významně zvýšený“ celkový obsah melatoninu v moči ve srovnání s kontrolní skupinou. V důsledku toho studijní skupina zažila zlepšení kvality spánku.

3. Banány - Mnozí lidé jsou často překvapeni, když zjistí, že banány mohou pomoci spát, protože jsou dobře známé pro zvýšení energie. Nicméně, banány jsou také bohaté na hořčík, draslík a tryptofan, které jsou “magické trio“ posilující spánek. Tryptofan je zvláště účinný v tomto ohledu, protože je prekurzorem dvou neurotransmiterů, serotoninu a melatoninu, které modulují spánek.

4. Ovesné vločky - I když ovesné vločky jsou obvykle spojovány se snídaní, jejich nutriční složení - vysoký obsah hořčíku a draslíku - z nich také dělá vhodné večerní jídlo. Dokonce i samotná povaha ovesné vločky (teplá, uklidňující a měkká), svědčí o spánku a klidu. Kromě toho, ovesné vločky mají tendenci být smíchány s mlékem, které je jedním z nejznámějších relaxačních nápojů.

 

 

clanek_jidelniecek_600x150.jpg

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Péče o sebe Spánkem ke kráse