Fithall magazín

Úterý 16.1.2018 svátek má Ctirad

Jídlo a výživa

Jak se správně stravovat u vody?

Jak se správně stravovat u vody?



Každý rok na jaře vypukne šílenství kolem hubnutí do plavek, jako by na tom, jak vypadáme po zbytek roku, skoro nezáleželo. Lidé jsou opravdu motivovaní zapracovat na své postavě právě v teplých měsících, protože se ke slovu dostanou nátělníky, šortky, sukýnky a plavky, které nekompromisně upozorní na každý nedostatek. Navíc je teplo, nemáme chuť na tučná a těžká jídla a můžeme se hýbat na čerstvém vzduchu až do pozdních hodin, takže je hubnutí snazší.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dietní úprava potravin

Chcete zhubnout? Jezte zdravě a správně.

Jíte málo a nebo moc?

 

Když se pak se svým letním, vysportovaným tělem dopravíme k vodě, abychom nachytali nějaký bronz, zjistíme, že stánkaři udělají všechno pro to, abychom zeštíhlené centimetry opět nabrali. Kolem venkovních bazénů, koupališť a nádrží se to jen hemží nezdravým rychlým občerstvením, téměř bez možnosti dopřát si něco zdravého. Všude se line vůně langošů s česnekem a tatarkou, hranolek, párků v rohlíku, cukrové vaty, palačinek i vychlazeného piva. Za rohem číhá zmrzlina a sladká ledová tříšť, a kdyby člověk odolal a do dlouhé fronty před stánek si nestoupl, prodejci přijdou pro jistotu až k vaší dece.

Největší chybou by bylo předpokládat, že vydržíte u vody celý den bez jídla, aniž byste svodům nezdravých lákadel podlehli. Pokud tedy nechcete odcházet z koupaliště s nafouklým břichem, bolestí žaludku a spoustou tuku a cukru v krevním oběhu, připravte si jídlo na celý den s sebou.

Ideálním občerstvením u vody je čerstvé ovoce a zelenina. Díky vysokému obsahu vody hydratuje organismus, ale také zažene hlad, aniž byste se cítili přejedení. Zeleninu i ovoce doma pečlivě umyjte, nakrájejte a uložte do plastových krabiček. Na koupališti krabičky ukryjte do stínu a snažte se zdravou svačinku brzo sníst, protože se v teple může snadno zkazit. Volte raději pevnější ovoce i zeleninu, jako jsou jablka, hrušky, banány, rajčata, papriky, okurky či mrkve.

Zapátrejte, zda se v okolí vody nenachází prodejce, který by nabízel čerstvé zeleninové saláty nebo grilované maso - tím pádem byste měli postaráno o oběd. Dejte však pozor na to, v jakých podmínkách je jídlo připravované, a jak je skladované. Určitě není dobrý nápad dávat si kuřecí steak, o kterém nevíte, jak dlouho leží za vitrínou prodejního pultu.

Abyste se zasytili z vlastních zdrojů, připravte si obložené sendviče nebo bagety z celozrnného pečiva. Promažte je slabou vrstvou tvarohové pomazánky, přidejte zeleninu a tvrdý, nízkotučný sýr. Šunce se raději vyhněte, protože v teple nevydrží. Vhodnou alternativu také představuje trvanlivé pečivo, kterému vyšší teploty nevadí (knäckebroty, rýžové a kukuřičné chlebíky, různé suchary). Pro letní mlsání u vody jsou také jako dělané ovesné sušenky a müsli tyčinky bez polevy, jež snadno odolají i vyšším teplotám.

V plážovém jídelníčku není mnoho bílkovin (pokud si nedáte k obědu zmiňovaný steak), a to z toho důvodu, že se kazí rychleji, než uvedená sacharidová jídla. Po příchodu z pláže si  proto připravte pokrm s vysokým obsahem proteinů, abyste denní příjem živin vyrovnali.

Když si budete chtít dát něco ze stánku, vybírejte si ty lehčí varianty - místo smetanových zmrzlin spíš ovocné a tvarohové, hranolky namáčejte v kečupu, ne v tatarce a s množstvím takových svačinek to nepřehánějte. K létu a vodě občas nějaká nezdravá laskomina patří, ale to neznamená jíst jeden párek v rohlíku za druhým a splachovat je půllitry ovocného piva. Snažte se hodně plavat, občas se projděte kolem vody a když už si dáte něco kaloričtějšího, tak si to nevyčítejte!


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků