Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Cvičení a trendy

Novinky ve cvičení

Novinky ve cvičení



Jestliže se pravidelně věnujete sportu, nebo alespoň občas nakouknete na naše webové stránky, mnohé termíny, které jsou s cvičením spojené, Vám jistě nejsou cizí. Víte, co si představit pod pojmy, jako yoga či pilates, víte, co očekávat od kruhového tréninku nebo kick boxu? Celé odvětví fitness aktivit je však velmi živé a stále se vyvíjí kupředu, takže tu a tam můžete narazit při pročítání rozvrhů fitness center na pojem, který zase tak známý není. Obecným trendem je ústup od klasických lekcí aerobicu nebo step aerobicu k jejich novým, efektivnějším a zábavnějším formám. Přečtěte si o nejoblíbenějších novinkách a možná se právě některá z nich stane Vaší srdcovou záležitostí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Bolí vás záda? Cvičte s míčem!

Zhubnout a váhu si udržet! Víme, jak na to!

Jak pomocí jógy vytvarovat postavu?

 

ZUMBA - Zumba se stala velkým hitem mezi vyznavači tanečně-aerobních lekcí. Hlavní roli zde hraje hudba, podle které instruktor volí taneční kreace a postupně je učí své svěřence. Při cvičení se využívají prvky z latinsko-amerických tanců, které se kombinují s prvky, jež posilují hluboký stabilizační systém páteře (tzv. CORE). Tepová frekvence se v průběhu Zumby udržuje v aerobním pásmu, což je ideální pro spalování podkožního tuku.

BOSU - Both Sides Up, jinak také oběma stranami nahoru, můžete používat tuto balanční pomůcku. BOSU je tvořeno pevnou kruhovou deskou a na ní přiléhající pružnou polokoulí. Cvičení na této  polokouli v sobě spojuje výhody klasických bedýnek, používaných na step aerobic, s pružností a nestabilním povrchem. Pružnost poskytne bezpečí Vašim kloubům, nestabilita zase potrápí svaly, uložené podél páteře a uvnitř v břiše, které by se jinak nezapojily. BOSU lze využít jak pro kardio trénink, tak pro posílení celého těla.

H.E.A.T. - High Energy Aerobic Training je lekce, kdy se chodí na páse, který je velmi podobný klasickému běžeckému pásu, akorát s tím rozdílem, že zde nepohání pás elektřina, ale Vaše vlastní svaly. Při cvičení v podstatě pouze jdete do rytmu hudby a podle instrukcí trenéra, takže tuto aktivitu zvládne opravdu každý. Chůzí nezatěžujete svoje klouby, ani páteř, proto je cvičení zároveň velmi šetrné. Protože většina lekcí probíhá ve svižnějším tempu, během lekce se Vaše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu a Vy čerpáte energii z tukových zásob.

JUMPING - Jumping je dynamické cvičení, při kterém se využívají trampolínky. Podstatou Jumpingu je kombinace různých poskoků, dynamických sprintů, ale také balančních a silových prvků, díky kterým získáte sílu a vytrvalost. Cvičení je tedy nejen velmi pozitivní pro Vaše tělo, ale zároveň zábavné a uvolňující.

TRX - Total Body Resistance Exercise, nebo také zásvěsný systém pro procvičení svalů těla, je velmi oblíbenný mezi sportovci všech možných odvětví. Díky systému popruhů, které se zavěsí ke stropu, můžete posilovat svaly celého těla jako jednotný koordinovaný systém. V průběhu lekce se rozvíjí Vaše flexibilita, síla, stabilita i celková kondice. Procvičíte svaly, zlepšíte práci kardiovaskulárního systému a naopak také uvolníte přetěžované partie. Intenzitu cvičení si přitom sami regulujete pouhou změnou postoje.

ABS / CORE
- Zkratka Abs vychází z anglického slova “Abdominals”, což v překladu znamená břišní svaly. Core je pak v doslovném překladu jádro. Jestliže narazíte na cvičení, které ve svém názvu obsahuje tato slova, připravte se na důkladné procvičení Vašich svalů v oblasti břicha, zad, hrudníku a pánve. To, zda je posilování spojeno také s aerobní zátěží, pak záleží na délce lekce, ale také na instruktorovi.

Určitě se nebojte zkoušet nové druhy cvičení a navštěvovat různé typy vedených lekcí. Čím pestřejší Váš trénink bude, tím bude zábavnější, ale také efektivnější. Vyberte si lekci, sbalte tašku se sportovním oblečením, seberte odvahu a vyražte. Pokud Vás cvičení nezaujme, budete alespoň o zkušenost bohatší.


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Vliv sportu na člověka