Fithall magazín

Úterý 16.1.2018 svátek má Ctirad

Cvičení a trendy

Bolí vás záda? Cvičte s míčem!

Bolí vás záda? Cvičte s míčem!



Sedíte-li dlouhé hodiny v kanceláři u počítače, nebo máte-li jakékoliv jiné sedavé zaměstnání, můžete vnímat nepříjemné pocity v zádech a ramenou. Tyto pocity se časem mohou změnit v bolest, která bývá až nesnesitelná. Tyto projevy znamenají, že nemáte dostatečně vyvinuté zádové svalstvo, proto byste jej měli posílit. Existují různé cviky, například s míči. Jsou založené na protahování, takže je zvládnou ženy i muži všech věkových kategorií bez ohledu na fyzickou kondici.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičení k rychlé a snadné relaxaci

Bolí vás záda? Protáhněte se s overballem

Aby záda nebolela

 

Cviky s míči pomáhají posilovat zádové, hýžďové a břišní svaly a svalstvo pánevního dna. Cvičení zlepšuje také rovnováhu a přispívá ke vzpřímenému držení těla. Cvičení s tak jednoduchou pomůckou, s jakou je míč, přináší celou řadu pozitivních účinků na vaše tělo i psychiku.

 

Druhy míčů

Overball je pružný, měkký nafukovací míč s malými rozměry většinou okolo 20 – 30 cm, který slouží jako cvičební pomůcka s mnoha způsoby využití.

Fitball je velký míč o průměru 65 a 75 cm, na kterém se provádí aerobní a posilovací cvičení celého těla.


V čem je cvičení na míči prospěšné


1. Už samotné sezení na míči má jednu velkou výhodu - nedovolí vám totiž, abyste seděli shrbeně s kulatými zády - při sezení musíte totiž neustále vyrovnávat těžiště a rovný sed, čímž neustále aktivujete práci svalů, proto nedojde ke shrbení, jako když sedíte na židli, kdy svaly po chvilce ochabnou a vy se začnete kroutit, povolíte ramena a vystrčíte břicho i zadeček.

2. Zlepšuje svalové napětí a koordinační poruchy - při cvičení totiž procvičíte skutečně celé tělo, a to i svaly, které jsou hluboce uložené.

3. Posiluje svaly - nenásilná aktivace svaly posiluje, aniž byste si to uvědomovali
nezatěžuje kloubní aparát, čímž přispívá k odstranění bolestí kloubů a páteře.

4. Upravuje držení těla (vybočení zad, kulatá záda, ...)

5. Podporuje tvarování postavy

6. Při hopsání zvyšujete i svou kondici, ale podporujete tak i srdeční aktivitu a dýchání (je vhodné též při dýchacích onemocněních).

7. Podporuje hubnutí díky zvýšení energetického výdeje.

8. Sezení, cvičení nebo jen pohupování na míči je prospěšné i u těhotných žen, protože způsobuje uvolnění pánve, zmírňuje bolesti zad a rodičkám tak pomáhá snášet bolest (dnes jsou míči vybaveny i porodnice)


Zásady cvičení s míčem

Aby bylo cvičení správné a efektivní, je nutné dodržovat základní podmínky:

– základem je výběr vhodné velikosti míče - je možné jej určit dle výšky postavy a nebo nejlépe po vyzkoušení, kdy by při sedu na míči měl být úhel v kyčlích a kolenou větší než 90º a kyčle by měly být o něco výše než kolena
 
– vždy cvičte naboso

– ke cvičení si zvolte dostatek prostoru

– na cvičení se soustřeďte a dodržujte správnou techniku cviků společně s dýcháním

– jestliže máte zdravotní potíže a nejste si jisti, zda je pro vás cvičení vhodné, raději se poraďte se svým lékařem

– u těhotných žen se doporučují pouze vybrané cviky, proto se informujte, o jaké se jedná


Jak na míči správně sedět

Na míči seďte vzpřímeně s hlavou vytaženou vzhůru a bradou zasunutou mírně dozadu, ramena by měla být roztažena do šířky, zatáhněte bříško, pánev lehce sklopte dopředu a kolena mějte od sebe na šířku ramen a chodidly se opírejte o zem celou plochou. Jaké cviky provádět a pro koho jsou vhodné, naleznete v příručce, která je většinou součástí balení míče, nebo si jej můžete najít na našich stránkách FITHALL.cz.

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Zarelaxujte si ještě dnes
Zdravý životní styl Netradiční relax
Zdravý životní styl Jak správně relaxovat