Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Proplavte se ke krásnému tělu

Proplavte se ke krásnému tělu



Nemůžete najít sport, který by prospíval vašemu tělu a zároveň by vás bavil? Zkuste plavání. Teplé období roku ke svléknutí do plavek přímo vybízí.

Nemůžeme si nalhávat, že bez pravidelného pohybu zhubneme. Při hubnutí bychom měli fyzické aktivity střídat. Jednou z vhodných aktivit je právě plavání. Ve vodě se pohybujeme ve vodorovné poloze a jsme nadlehčování vodou, zároveň však voda klade při pohybu mnohonásobně vyšší odpor než vzduch.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kick-box

Zacvičte si se svým partnerem

Skákejte přes švihadlo, posílíte celé tělo

 

Při plavání tak vydáme 2-5krát více energie a síly než na suchu. Nelze však říci přesně, kolik spálíte kalorií, protože to závisí na tom, jak budete plavat. Plavete-li správně, spálíte kalorií více, protože na rozdíl od pasivního plavání správně aktivujete svaly. Za hodinu aktivního plavání spálíte 1800 až 2000 KJ, což je více než za hodinu jízdy na kole průměrnou rychlostí  16km/hod.

Největší výhody plavání:
• Nezatěžuje klouby
• Plavat mohou všichni bez ohledu na věk
• Nezáleží na kondici
• Je vhodné i jako rehabilitace
• Rovnoměrně aktivuje všechny svalové skupiny
• Má dobrý vliv na páteř

Má-li naše snažení mít účinek, měly bychom plavat v bazénech s teplejší vodou, při pohybu příliš neodpočívat. Znatelný útok na tukové vrstvy začíná tehdy, kdy plaveme ve stejnoměrném tempu a bez přestávky alespoň 30min. Nezáleží na tom, zda plavete prsa nebo kraul, ale jde hlavně o to, abychom měli správnou techniku. 

 

Pokud chcete zhubnout, musíte uplavat více, chcete-li si hlavně odpočinout a v bazénu se protáhnout, zajít do páry nebo sauny, můžete plavat méně.  Zdravý člověk, který není příliš trénovaný, pozná rozdíl, když pravidelně uplave během jedné návštěvy bazénu alespoň jeden kilometr. Schopnější a trénovanější plavec by měl uplavat alespoň dva kilometry.


Chcete pláváním zhubnout? Dodržujte tyto zásady:
• Plavte minimálně 30 minut vcelku
• Plavte v co nejteplejší vodě (28 stupňů a více)
• Při plavání buďte zpevnění a uvědomujte si všechny svaly, které pracují
• Pravidelně dýchejte
• Choďte plavat pravidelně (při hubnutí by měl člověk cvičit třikrát týdně a měl by střídat fyzické aktivity)


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Pečivo a dieta, jde to vůbec dohromady?
Jídlo a výživa Máte žízeň? Nezapomínejme na pitný režim
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!