Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Obtížně nabíráte svalovou hmotu?

Obtížně nabíráte svalovou hmotu?



Pak zřejmě patříte k lidem, kteří jsou vybaveni především červenými vytrvalostními svalovými vlákny, díky kterým se svalstvo těžko buduje. Měli byste proto dodržovat některé zásady: trénujte krátce, intenzivně, v žádném případě to nepřehánějte s frekvencí tréninku. Ve vašem případě totiž platí, že méně znamená více!

 

Svalový tonus by měl být v roznováze

 

Kdo se snaží mít svaly ve formě, zlepšuje tím nejen svůj vzhled, ale postupem času se bude cítit ve svém těle čím dál lépe, protože pravidelný trénink pozitivně ovlivňuje svalový tonus. Jako „svalový tonus“ se označuje základní napětí svalu. I ve stavu uvolnění zůstávají některá svalová vlákna stále v „pohotovostním režimu“. Svaly si udržují své přirozené napětí i tehdy, když ležíte na pohovce.

Harmonicky vyladěný svalový tonus je pro naše tělo velmi důležitý. Bohužel sedavý způsob života spojený s nedostatkem pohybu vede k jednostranné zátěži a špatnému držení těla. Následkem toho svalový tonus neustále kolísá mezi dvěma nezdravými stavy. Je-li příliš vysoký, dochází k bolestem a nepříjemnému napětí, a naopak, je-li příliš nízký, cítíte se slabí a ochablí.

Pomocí inteligentního svalového tréninku můžete váš svalový tonus znovu uvést do rovnováhy. Důležité však je, aby byly kladeny rovnoměrné nároky na veškeré svalstvo.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tuk - skrytý nepřítel.

Jak na jarní únavu?

Zelenina pro zdravý a hubnutí.

 

Bolest svalů

 

Bolest svalů by při tréninku neměla nastat. Je to signál toho, že jste cvičili příliš mnoho. Bolest svalů mimochodem nevzniká pouze jejich překyselením, jak se dlouho předpokládalo. Příčinou bolestivého pocitu tahu jsou nepatrná poranění, která se ve sportovní medicíně označují jako„mikrotraumata“. Tato drobná poranění většinou vznikají 1 až 2 dny po (přehnaném) tréninku a po několika dnech bez problémů odeznívají. Nicméně, přestože bolest svalů není nebezpečná, je nepříjemná - a v nejhorším případě se může každý pohyb stát utrpením. Nenechte to dojít tak daleko. Trénujte s mírou a dbejte na signály svého těla!

 

Cvičte zvolna

 

Abyste se vyvarovali bolesti svalů, měli byste intenzitu zvyšovat jen velmi pomalu. Přizpůsobte cvičení vždy svému stupni kondice a obzvlášť na začátku si jednu cvičební sérii navíc raději odpusťteje. Bolesti svalů můžete také předejít tím,  že po tréninku se volným tempem projdete, pomalu se proběhnete nebo si dopřejete horkou koupel.



Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Svaly - co o nich víte?