Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Co všechno dokáže obyčejné cvičení

Co všechno dokáže obyčejné cvičení



V dnešní době většina lidí si je vědoma, jaké výhody tělu přináší cvičení a silový trénink. Tíky aktivnímu životu si nejen vybudujete svalovou hmotu a zkrášlíte svoje křivky, ale zároveň posílíte srdeční činnost, prokrvíte a tím ozdravíte pokožku a dokonce zlepšíte i svůj sexuální život.

 

Už 20 minut jízdy na rotopedu snižuje hladinu stresových hormonů minimálně na dvě hodiny. Stres, podrážděnost a únavu viditelně zmírňuje i nenáročné posilování. Za několik týdnů budete mít silnější svaly, bude se vám lépe dýchat a možná budete dokonce lépe i spát. Se cvičením jde ruku v rucu také zdravé stravování. Chcete-li se tedy cítit dobře a vitální je nutné, abyste obě tyto složky vzájemně propojili. 


Jaké výhody cvičení přináší

 

1. Studie ukazují, že pravidelné cvičení vám pomůže mnohem rychleji a přitom bezpečně zhubnout. Vysněnou váhu si pak snáze udržíte bez tvz. jojo efektu.

 

2. Aktivní život zlepšuje váš vzhled i sexuální život. Podporuje totiž tvorbu kolagenu a prokrvení kůže. Pleť tak více září a vrásky jsou méně viditelné. Díky tomu si zvýšíte sebevědomí a zformujete postavu. Což povede také k lepšímu sexu.

 

3. Pohyb snižuje krevní tlak a cholesterol. Cvičení zvyšuje dobrý HDL cholesterol a snižuje špatný LDL cholesterol, triglyceridy a také snižuje krevní tlak.

 

4. Pravidelné cvičení snižuje riziko stařecké demence, a to v průměru až o 40%. Vědci také zjistili, že lidé, kteří pravidelně cvičí, jsou dovednější, mají lepší paměť, snáze se rozhodují a efektivněji řeší problémy. Cvičení má totiž příznivý vliv i na kardiovaskulární systém. Díky tomu se v něm tak rychle nevytvářejí sraženiny, které pak brání správné výživě a funkci mozku.

 

5. Cvičením také snižíte riziko onemocnění osteoporózou, srdečními onemocněními, cukrovkou a rakovinou. U žen po třicítce, které pravidelně cvičí, například dochází k výraznému snížení rizika vzniku rakoviny prsu. Podle vědců to může být způsobeno tím, že cvičící ženy mají méně tukové tkáně. Ta v malé míře produkuje ženský hormon estrogen, který může částečně hrát roli ve vzniku rakoviny prsu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zdravý jídelníček je polovina úspěchu.

Zelenina pro zdraví a hubnutí.

Pročistěte si organismus jídlem.

 

6. Cvičení podporuje růst svalové hmoty, zpevňuje klouby a zvyšuje hustotu kostí.

 

7. Tělesná aktivita zlepšuje trávení a vstřebávání živin z potravy, podporuje zdravé vylučování toxinů prostřednictvím potních žláz a předchází zácpě.

 

8. Srdce a plíce díky pravidelnému cvičení jsou odolnější a pracují efektivněji. Lépe se vám dýchá a máte více energie na další aktivity. Vše si můžete tak mnohem více užít.

 

9. Pravidelný pohyb zvyšuje citlivost tkání vůči inzulínu a snižuje riziko vzniku diabetu typu 2. Jenže není cvičení jako cvičení. V prevenci diabetu typu 2 je ale důležitější intenzita cvičení než jeho délka. Takže velmi tvrdé posilování či velmi intenzivní pohyb, jako sprint, jsou lepší než méně zátěžové cviky.

 

10. Pravidelné cvičení způsobuje uvolňování endorfinů (štěstí hormony), které fungují jako přírodní antidepresivum. Díky tomu kvalitněji spíte, nejste tak stresovaní a úzkostní, nepropadáte depresím a celkově se cítíte lépe naladění.


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka