Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Bodystyling

Bodystyling

Představujeme cvičení z portálu FITHALL.cz



Co obnáší cvičení, která najdete na našem portálu? Co potřebujete pro to, abyste doma dosáhli co nejlepších výsledků? To vše se dozvíte v našem seriálu, v němž vám spolu s našimi trenérkami jednotlivá cvičení představíme. Začínáme bodystylingem, které na FITHALL.cz vede Lenka Tománková.

 

Pod názvem bodystyling je vytrvalostně silové cvičení zaměřené na zformování a zpevnění svalových skupin celého těla. „Hodiny bodystylingu jsou určeny pro jedince různého věku s různou zdatností. Z široké nabídky lekcí na portálu FITHALL.cz si určitě vybere každý, bez ohledu na to, zda se cvičením začínáte nebo patříte mezi pokročilé. Cvičením dochází ke zpevnění a zformování celé postavy. Důraz je přitom kladen důraz na problémové partie břicha, hýždě, stehen a zadní strany paží, ale také zad,“ popisuje naše trenérka Lenka Tománková: „Během cvičení dochází k protažení a posílení celého těla, což zároveň působí jako relaxace a odreagování. Znatelné výsledky přináší samozřejmě pravidelné cvičení. Doporučuji věnovat se mu alespoň 2-3x týdně. Nejen, že účinky záhy poznáte na své postavě. Ale veřte, že cvičení také zlepšuje náladu a posiluje imunitní systém.“

 

Při bodystylingu se využívá buď vlastní váha těla nebo jednoduché náčiní. „Určitě se hodí činky, gumičky, medicinbal nebo overbal. Všechny pomůcky lze sehnat v běžných prodejnách se sportovním náčiním, ale pokud je nemáte po ruce, nevadí. Můžet improvizovat a jednotlivá náčiní nahradit věcmi, které doma máte. Místo činek postačí třeba plastové lahve naplněné vodou či pískem, místo gumičky můžete použít ručník nebo kus pružné látky. Jako medicinbal poslouží jakýkoliv těžší předmět včetně činek,“ radí Lenka. Co se týče oblečení, je na cvičení vhodné volné a pohodlné oblečení a na úvodní zahřívací část je potřeba mít sportovní boty pro stabilizaci kotníku a tlumení nárazů.


Nezapomeňte si samozřejmě  připravit láhev s obyčejnou vodou bez bublinek na pití! Během cvičení odchází z těla velké množství potu, zároveň s minerály, je třeba tekutiny v průběhu cvičení doplňovat.

 

„Pijte průběžně, podle potřeby. Co se týče jídla – doporučuji cvičit 2-3 hodiny po posledním jídle.  Před a po cvičení si můžete dát malou svačinku – například kousek ovoce či zeleniny,” doplňuje Lenka Tománková.

 

Cvičební lekce
Samotné hodiny jsou vždy koncipovány stejně. Začínají pokaždé krátkou aerobní částí, která je určena k zahřátí organismu. Poté následuje strečink, který svaly připraví na nadcházející zátěž. Potom už je na řadě samotné posilování. Na závěr přichází ke slovu opět krátký strečink a relaxace. Během této fáze je kladem důraz na to, aby byly postupně pořádně protaženy všechny svaly, které jsme během cvičení namáhali. Je to proto, aby nedocházelo k jejich zkracování.

 

Cvičební hodiny Bodystylingu na portále FITHALL.cz naleznete zde


EXTRA INFO - Bodystyling

 

Nač působí
Na zformování a zpevnění svalových skupin celého těla, důraz je kladen na problémové partie břicha, hýždě, stehen a zadní strany paží a zad

 

Pomůcky ke cvičení
činky, gumičky, medicinbal, overbal

 

Doporučené oblečení
pohodlné oblečení, sportovní boty pro stabilizaci kotníku a tlumení nárazů

 

Fáze cvičení lekce
aerobní fáze, strečing, posilování, strečing


Jídlo a pití

Voda bez bublinek nebo iontový nápoj. Před a po lekci je možné dát si kousek ovoce či zeleniny


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků