Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Běhej jako profík!

Běhej jako profík!



Rozhodli jste se se sebou něco konečně udělat a vaše volba padla na běhaní? Skvělá zpráva, ale svůj úmysl rozhodně nepodceňujte. Není běhání jako běhání. Abyste z této sportovní aktivity pro sebe vytěžili maximum, zahajte svou běžeckou dráhu s promyšlenou strategií.

 

Otestujte si svojí výkonnost

Na začátku si udělejte test vytrvalosti. Sedněte si na rotoped nebo kolo, případně se vydejte rovnou na běžeckou dráhu, a nechte si změřit srdeční frekvenci a tvorbu kyseliny mléčné. Výsledek ukáže míru vytrvalosti a hladiny tepové frekvence, v nichž byste měli trénovat. Díky těmto informacím se vyvarujete podcenění sil nebo naopak přetížení. Testy provádějí většinou sportovní lékaři nebo trenéři z fitness center, kteří vám tak mohou na začátku fundovaně poradit.

 

Přizpůsobte oblečení

 

Při běhu se musíte cítit uvolněně. Vypozorujte proto na sobě, která část vašeho těla je citlivá na chlad a kde se nejvíce potíte. Podle toho se pak také oblékněte. Začátečníci se často oblékají příliš teple. Oblečení volte raději lehké a v několika vrtstvách, které případně můžete uvázat kolem pasu. Největší množství tepla uniká přes hlavu, proto v chladnějších měsících běhejte v čepici. Když bude svítit slunce, před paprsky vás ochrání kšiltovka z funkčního materiálu. Naprosto povinnou součástí outfitu pro ženy je dobře padnoucí podprsenka.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak snížit svojí hmotnost.

Nehubnete? Otestujte si moč.

Pohybová aktivita a její vliv na člověka.

 

Vyberte si podprsenku podle míry zátěze

 

Výrobci sportovního prádla dělí své modely podle míry zátěže většinou do tří až čtyř druhů, od lehké (např. na jógu) až po extrémní (jízda na koni nebo běh). Nepodceňujte ani její správnou velikost a pro jistotu se raději nechte přeměřit přímo v prodejně. Také si otestujte, jak vám podprsenka sedí, udělejte v ní několik výskoků a zacvičte si. Všímejte si detailů, jak je podprsenka vypracovaná. Široká, nastavitelná a vypodložená ramínka jsou nutností zejména pro ženy s velkým poprsím. Gumička pod košíčky by měla být měkká a pohodlná. Většinou nejlépe padnou modely bez tvarovaných košíčků.

 

Jak přemoci lenost

 

Měli jste náročný den a spíš než běh vás láká zůstat sedět na sedačce u oblíbeného filmu? Klidně, ale převlečte se do sportovního. Snáze se pak po skončení pořadu odhodláte vyběhnout ven alespoň na jedno kolečko. Tento trik funguje i ráno. Večer si nachystejte na viditelné místo sportovní oblečení a jakmile ráno vstanete, hned si ho oblečte a vyběhněte.

 

Nepřehánějte to se svými cíli

 

Máte dobrý úmysl uběhnout maraton a zhubnout 20 kg? To je sice pěkné, ale raději tempo zvolněte. Ten, kdo si klade nesplnitelné cíle, je většinou dříve nebo později vzdá. Dosahujte raději svých úspěchů po malých krůčcích. Například běhejte 10 min bez přestávky nebo jednou oběhněte kolem dokola rybník. Tímto způsobem se motivujete od jednoho malého úspěchu ke druhému.

 

Pravidelně pijte

 

Voda ochlazuje organismus a dodává mu minerální látky a stopové prvky. Pokud se chystáte běhat déle než hodinu, měli byste mít s sebou láhev s pitím. Důležité je také pít pravidelně před zahájením sportovní aktivity a začít sportovat dobře hydratovaní. Ideální je neperlivá minerální voda nebo ředěná ovocná šťáva. Dobrou alternativou k drahým izotonickým nápojům je voda s rozpuštěnou tabletou hořčíku. Díky ní můžete i předejít svalovým křečím a příznakům stresu. Ale pozor, nadměrná konzumace hořčíku může způsobit průjem.

 

Odměňujte se

 

Každá odměna je motivační. Zkuste si například po každém uběhnutém kolečku dát do kasičky nějaký určitý obnos. Částka na konci měsíce bude tím vyšší, čím častěji jste se sportu věnovali. Takto ušetřené peníze můžete investovat do masáže nebo nákupu trička z funkčního materiálu. Také si můžete na papír vypsat důvody, proč vlastně sportujete a tento seznam si pověsit třeba na lednici. Ve dnech, kdy se vám nebude chtít nic dělat, si seznam nahlas pročtěte. To vás může dobře motivovat.


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Fitness centrum, které si vybrat?
Cvičení a trendy 20 důvodů k pohybu