Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Jóga - lék na stres a bolesti zad

Jóga - lék na stres a bolesti zad




Před stresem lze těžko někam utéct, ledaže bychom přesídlili na pustý ostrov. Ale ani tam by nás nečekala jen pohoda. Dostavil by se stres ze samoty. Proti stresu se ale můžeme bránit a eliminovat jeho dopad na naší psychiku i tělo. Psychika pod nátlakem totiž může způsobit různé bolesti fyzického rázu, jako je třeba bolest zad nebo hlavy. Naštěstí existuje jóga, která tento nešvar moderní doby dokáže zvrátit.

 

Stres číhá všude

 

Stres je všude kolem nás a je těžké se mu úplně vyhnout. Zažíváte stres nejen v práci, ale i doma a často můžete mít pocit, že jste povinnostmi a úkoly přímo zavaleni. Zátěž se brzy projeví ve zvládání a organizování chodu domácnosti, každodenních starostí a vyřizování osobních záležitostí. Míra únosnosti i reakce na stres je, jak víme, u každého člověka úplně jiná. Stres dokonce pociťují i děti. Nejvíce však reagujeme na stres ze vztahů - partnerských, manželských, mileneckých, pracovních a jiných.

 

Projevy stresu

 

Jakmile máte pocit, že jste přímo zavaleni požadavky, starostmi a úkoly, tělo se začne plnit tzv. těžkou energií. Tu vytvářejí nepříjemné pocity a emocionální stavy, např. strach, napětí, hrůza, panika, tíseň, nedůvěra, úzkost, deprese. Vlna negativních emocí aktivuje organismus a vy cítíte tíhu v oblasti žaludku, pocit na zvracení, bolest v podbřišku, knedlík v krku, sucho v ústech, třes v rukou nebo dokonce v celém těle. Postava se začne choulit, svaly břicha i zad povolí, celá páteř se sesune a tělo se nahrbí.

 

Stres se usazuje:

 

1. Na zádech - bedra a spodní část zad

2. Na krku - v oblasti ramen a šíje

3. Mezi lopatkami

 

Další projevy:

 

•    Bolesti zad a kloubů

•    Bolesti hlavy, migrény

•    Žaludeční problémy

•    Problémy s vyměšováním (zácpa, průjem, nadýmání)

•    Problémy se spaním a další

 

Co dokáže jóga

 

Jóga v klasické podobě dokáže zvrátit dopad stresu na vaši psychiku a také vás naučí stresové situace lépe zvládat. Cvičením jógy postupně vrátíte tělu jeho přirozenou pohyblivost. Držení těla bude pro vás rázem nenucené a přitom pohodlné. Naplníte tělo zdravím a mysl pohodou. Účinky poznáte nejen vy, ale také vaše okolí. Tělo se vám napřímí, obličej projasní, bolesti zmizí a napětí se uvolní. Dokonale si vyčistíte mysl i duši. A to za to stojí, nemyslíte?


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Bolí vás záda? Jezte vitamíny a buďte v pohybu.