Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Tajemství břišního tance

Tajemství břišního tance



Léčivá moc orientálních tanců už byla mnohokrát prokázána. Hudba a tanec dokáží zbavit deprese i různých traumat. Obzvlášť břišní tanec má příznivé účinky na zdraví, krásu a psychickou pohodu každé ženy.

 

Vliv na tělo i mysl

 

Břišní tanec uvolňuje blokády páteře a bolesti zad, zvyšuje pohyblivost kloubů, posiluje břišní a zádové svalstvo a upravuje zažívací problémy. Dále zvyšuje odolnost organismu, posiluje kardiovaskulární systém, zlepšuje držení těla, odbourává stres a různá traumata. Uvolnění a posílení svalů v oblasti pánve může dokonce přispět i k léčbě neplodnosti. Jeho výhodou je, že ho mohou provozovat ženy v každém věku. Prospívá všem. Podle odborníků břišní tanec totiž prohlubuje kontakt ženy s vlastním tělem, a tím i její prožívání sexu.

 

Tanec rodiček

 

Málo kdo dnes ví, že prapůvodem břišního tance je „porodní tanec“. Dodnes si v některých zemích ženy během porodu ulevují od bolestí krouživým pohybem pánve a jemným třesením boků, kterým napomáhají vlastnímu rození dítěte. Rozhýbat své boky v rytmu orientálního tance můžete už v průběhu těhotenství a to i v případě, že jste nikdy předtím břišní tanec netančila. Pomocí klidných a houpavých pohybů dítě uklidňujete již ve svém bříšku, vytváříte tak vzájemné pouto a zároveň sama sebe dostáváte do pohody. A nejen to, břišním tancem posilujete břišní a zádové svaly, které během těhotenství nejvíce zatěžujete.

 

Podstata ženství

 

Břišní tanec má největší tradici na Blízkém východě. Nejsilněji je zakořeněn v Egyptě, Turecku a Libanonu. Základní tanec vytváří dokonalou směs pohybů, které formují tělo, aniž by vytvářely masivní svalovou hmotu. Tanečnice tančí v dokonalém souladu s rytmem a smyslnými pohyby tak zdůrazňuje svoje ženské znaky. Obraz tance ve skutečnotsti vychází z přirozené podstaty ženství.

 

Základní pohyby

 

Stojíte nohama pevně na zemi, která jsou od sebe asi na délku jednoho chodidla. Nohy jsou mírně pokrčené, pánev podsazená, bříško zpevněné, záda rovná, hrudník, krk a hlava vytaženy vzhůru. Zásadním bodem je, že všechny pohyby boky provádíte přenášením váhy těla z jedné nohy na druhou. Správné rozložení váhy totiž napomáhá rovnováze a koordinaci.  Zatímco jedna svalová skupina „pracuje“, ostatní zůstávají v neměnné pozici.

 

Celkové uvolnění

 

V orientálním břišním tanci se střídá několik základních figur, které se pak různě kombinují a plynně na sebe navazují. Důležité je, aby na vás bylo vidět, že vás břišní tanec baví a všechny pohyby jsou pro vás přirozené. Zpočátku můžete mít s prováděním některých prvků problémy, protože tělo bývá ještě ztuhlé a nepoddajné, ale asi po 3 – 4 měsících se svaly začnou postupně protahovat a uvolňovat. Díky břišnímu tanci tak objevíte svaly, o nichž jste dosud ani nevěděly, že existují, a které se naučíte používat zcela novými a neobvyklými způsoby.


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků