Fithall magazín

Úterý 16.1.2018 svátek má Ctirad

Cvičení a trendy

6 tipů, jak být fit i za pracovním stolem

6 tipů, jak být fit i za pracovním stolem



Možná si říkáte, že je pro vás dosažení zdravého, štíhlého, funkčního a fit těla nemožné, protože doslova celé dny trávíte v kanceláři za stolem. Těch pár kroků, které uděláte během pracovní doby po kanceláři nebo cestou na vydatný oběd se počítat nedá a nákupy potravin, vaření a závěr dne na pohovce před televizí vám k lepší kondici také nepomůže.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci

Pracujete v kanceláři? Vyzkoušejte cviky, které vás protáhnou.

Cvičení proti otokům a křečím nohou

 

Neházejte ale flintu do žita a tenisky na běhání do kouta už vůbec ne! I při sedavém zaměstnání můžete být fit, aniž byste vynaložili extra úsilí. Zadarmo to ale taky nebude. Teď jde o to, kdo vyhraje - vaše líné kancelářské já nebo zdravé tělo i mysl a vlastní zodpovědnost za svůj život?

Následujte těchto několik tip, jak být fit i za kancelářským stolem a uvidíte, že po několika týdnech uvidíte změny k lepšímu:

1. Držení těla
- vaše nová mantra. Seďte, stůjte i choďte se vzpřímenou páteří. Bradu zasuňte dozadu (nejste želva), vtáhněte pupík, hrudní kost tlačte před sebe a ramena nechte svěšená volně dolů od uší. Nejdřív to bude bolet. Bude to nepříjemné. Tady vás to potáhne, tam to zapíchá - vaše svaly jsou zvyklé držet tělo chronicky špatně. Musíte ho naučit novým zvyklostem a to vyžaduje čas i trochu nepohodlí.

2. Pravidelné protahování - na svém telefonu si v půlhodinových intervalech nařiďte upozornění, které vás donutí opustit vyhřátou židli, vstát a protáhnout se. Nemusíte v kanceláři metat kozelce - stačí postavit se k oknu, narovnat se, zhluboka dýchat, protáhnout krční páteř, hrudník, bedra, paže i nohy. Zabráníte tím otokům, křečovým žilám i tuhnutí svalů. Navíc si lépe uvědomíte potřeby svého těla, takže pak tak snadno nesáhnete v okamžiku nepohody po čokoládě v šuplíku.

3. Taška na cvičení s sebou
- běžte cvičit hned po práci nebo si dejte trénink ještě ráno, před prací. Když přijedete domů a rozsedíte se, je malá šance, že se ještě donutíte hýbat. Nedostatek času je výmluva.

4. Pijte - pijte vodu. Pijte ji, kdykoliv si vzpomenete, že máte pít. A vzpomenete si často, když budete mít láhev položenou před sebou na stole. Pokud Vás obtěžuje časté běhání na záchod, zvykejte si - opět jde o priority. Uvědomte si, že práce jednou skončí, ale svoje tělo máte nadosmrti, tak se o ně starejte!

5. Krabičkujte
- nemůžete jíst zdravě, protože v okolí kanceláře jsou jen fast foody a trafiky? Nesmysl. Připravte si doma krabičky s vyváženým a chutným jídlem a vaše kilogramy budou mizet stejně rychle, jako dosud mizely stravenky z vaší peněženky. Pokud možno si jídlo snězte na lavičce v parku, ne za monitorem počítače!

6. Odměňujte se chytře
- něco se povedlo? Jupí, jde se s kolegy na dort. Byli jste pochváleni? Jupí, jde se do trafiky pro čokoládovou tyčinku. Takové odměňování vede k přibývání na váze. Vaší fit odměnou by mohla být proteinová tyčinka, skvělá káva nebo nový úlovek do vašeho sportovního šatníku.

 

 

600x250_FITHALL_TV_v2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Magazín Aromaterapie v kanceláři
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Zdravý životní styl Jak zvládat stres v běžném životě