Fithall magazín

Středa 22.11.2017 svátek má Cecílie

Cvičení a trendy

Cvičení proti otokům a křečím nohou

Cvičení proti otokům a křečím nohou



Nohy jako konve, jak se lidově říká, oteklé, těžké, bolavé - o takové nohy nikdo nestojí. Stejně je to i s křečemi, které naše dolní končetiny často postihují a ochromí nás na desítky vteřin. Pokud se u vás tyto potíže vyskytují a nejedná se o ryze medicínský problém, existuje řešení! Tím řešením není nic zázračného či tajemného - klíč spočívá v jídelníčku a pravidelném cvičení (nebo lépe řečeno v pravidelném pohybu).

 

ČTĚTE TAKÉ:

Co si dát k pití? Vodu!

Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci

10 triků, jak rozproudit lymfu


Co se týče otoků, na vině je často dlouhé stání nebo sezení. Gravitace pak jednoduše přitahuje vodu v tkáních směrem dolů a lymfatický systém, který je poháněný v podstatě jen prací svalů, nemá šanci vodu z nohou odehnat. Druhou příčinou bývá nedostatečný pitný režim, kvůli kterému má náš organismus tendenci vodu zadržovat.
   
Křeče v lýtkách také souvisejí s pohybem a výživou - nedostatek minerálů (konkrétně magnézia) vede k bolestivému tuhnutí svalů, jež má schopnost probudit nás uprostřed noci i z toho nejhlubšího spánku. Důležité ale také je hodně se hýbat a svaly prokrvovat, aby do nich mohly minerály i další živiny prostřednictvím krevního řečiště proudit.
   
Naučte se do svého tréninkového programu zařazovat následující cviky a uvidíte, že otoky i křeče pominou.

 

Nezapomínejte ale i na každodenní pohyb - nikdy nestůjte nebo neseďte déle, než hodinu v kuse! Pokud strávíte celou pracovní dobu bez hnutí na židli, proti otokům vám nepomůže ani svěcená voda!

Svíčka - stoj na hlavě, stojka - zkrátka všechny tzv. obrácené pozice, na které si jen vzpomenete, pomohou rozpohybovat línou lymfu. Ta se pak postará o to, aby byla voda z nohou rozvedená tam, kde jí je třeba. Jestli nemůžete uprostřed open space kanceláře nebo v polovině přednášky udělat stojku, zkuste si nohy co nejčastěji pokládat na vyvýšené místo - na židli, na stůl, nebo je opřete o zeď. Doma určitě odpočívejte s nohama nahoře - opět na stole nebo na opěradle pohovky.

Hluboký předklon - stoupněte si s propnutými koleny a zkuste se dlaněmi dotknout podlahy. Kolena pak střídavě krčte, jak Vám to jen bude příjemné. Díky protahování se opět aktivuje lymfatický systém, ale také se svaly krásně prokrví a přebytečnou vodu pošlou z nohou pryč.

Střecha se zvednutou nohou
- zaujměte jógovou pozici střechy. Dlaně opřete o podložku, přibližně na šířku ramen. Prsty na rukou roztáhněte, ramena oddalte od uší, uvolněte hlavu. Chodidla silou zapřete do země a kostrč vytáhněte ke stropu. Hrudní kost protlačujte směrem k Vašim stehnům. Přeneste váhu na pravé chodidlo a levou nohu zvedněte vzhůru. Otevřete boky do strany, propněte kolena a jen si společně s plynulým dýcháním vychutnávejte, jak otoky i křeče z Vašich nohou mizí v nenávratnu. To stejné proveďte na opačnou stranu.

Běh - zní to prostě a stejně tak prosté to také opravdu je. Abyste se zbavili otoků a křečí, běhejte. Pořiďte si kompresní podkolenky, před výběhem se důkladně protáhněte, pijte spoustu vody a uvidíte, že Vás zanedlouho přestanou dolní končetiny zlobit.

 

 

Zacvičit si proti křečím a otokům můžete i s naší trenérkou Marií Korseltovou.

 

Cviceni-proti-otokum-a-krecim-nohou.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – jak si jídlo připravit?
Jídlo a výživa Udělejte si čas na jídlo
Magazín Pitný režim v kostce